Αρχική Δια+τροφή Η διαλειμματική νηστεία είναι το αρχαίο μυστικό της υγείας!

Η διαλειμματική νηστεία είναι το αρχαίο μυστικό της υγείας!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η διαλειμματική νηστεία είναι το αρχαίο μυστικό της υγείας

Είναι αρχαίο επειδή έχει ασκηθεί σε όλη την ανθρώπινη ιστορία. Είναι ένα μυστικό επειδή αυτή η ισχυρή συνήθεια έχει σχεδόν ξεχαστεί. Μπορεί να φέρει τεράστια οφέλη εάν γίνει σωστά: απώλεια βάρους, αυξημένη ενέργεια, αντιστροφή του διαβήτη τύπου 2 και πολλά άλλα. Επιπλέον, θα σας εξοικονομήσει χρόνο και χρήματα.

Ενώ η διαλειμματική νηστεία έχει πολλά αποδεδειγμένα οφέλη, εξακολουθεί να είναι αμφιλεγόμενη. Ένας πιθανός κίνδυνος αφορά τα φάρμακα, ειδικά για τον διαβήτη, των οποίων οι δόσεις πρέπει συχνά να προσαρμοστούν. Συζητήστε με τον γιατρό σας για τυχόν αλλαγές στην φαρμακευτική αγωγή και τις σχετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Στα άτομα που δεν πρέπει να κάνουν διαλειμματική νηστεία συμπεριλαμβάνονται άτομα που είναι ελλιποβαρή ή έχουν διατροφικές διαταραχές όπως ανορεξία, οι έγκυες ή θηλάζουσες γυναίκες και άτομα ηλικίας κάτω των 18 ετών.

Η νηστεία διαφέρει από την πείνα με έναν κρίσιμο τρόπο. Έλεγχος. Η λιμοκτονία είναι η ακούσια απουσία τροφής. Δεν είναι ούτε σκόπιμη, ούτε ελεγχόμενη. Η νηστεία από την άλλη πλευρά, είναι η εκούσια αποφυγή τροφής για πνευματικούς λόγους, λόγους υγείας ή άλλους λόγους. Το φαγητό είναι διαθέσιμο, αλλά επιλέγετε να μην το φάτε. Αυτό μπορεί να είναι για οποιαδήποτε χρονική περίοδο, από λίγες ώρες μέχρι ημέρες ή ακόμα και εβδομάδες στο τέλος (δεν συνίσταται να απέχετε από το φαγητό για παραπάνω από 24 ώρες χωρίς ιατρική επίβλεψη).

Κάθε φορά που δεν τρώτε, νηστεύετε. Για παράδειγμα, μπορείτε να νηστέψετε μεταξύ δείπνου και πρωινού την επόμενη μέρα, μια περίοδο περίπου 12-14 ωρών. Άρα πιθανότατα ήδη την εξασκείτε σε κάποιο βαθμό χωρίς να το έχετε καταλάβει!

Στον πυρήνα της η νηστεία, απλά επιτρέπει στο σώμα να κάψει το υπερβολικό σωματικό λίπος. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό είναι φυσιολογικό και ότι ο άνθρωπος έχει εξελιχθεί με νηστεία χωρίς επιζήμιες συνέπειες για την υγεία. Το σωματικό λίπος είναι απλώς αποθηκευμένη στο σώμα ενέργεια από τα τρόφιμα που έχουμε φάει. Εάν δεν τρώτε φαγητό, το σώμα σας απλά «τρώει» το δικό του λίπος για ενέργεια. Όταν τρώμε, καταναλώνουμε περισσότερη ενέργεια από ότι μπορεί αμέσως να χρησιμοποιηθεί. Τμήμα αυτής της ενέργειας πρέπει να αποθηκευτεί για μελλοντική χρήση. Η ινσουλίνη είναι η βασική ορμόνη που εμπλέκεται στην αποθήκευση της ενέργειας των τροφίμων.

ΤΡΩΤΕ ΦΑΓΗΤΟ => ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΙΝΣΟΥΛΙΝΗ => ΑΠΟΘΗΚΕΥΕΤΑΙ ΖΑΧΑΡΗ (ΓΛΥΚΟΖΗ) ΣΤΟ ΣΥΚΩΤΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΛΙΠΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ.

Η ινσουλίνη ανεβαίνει όταν τρώμε, συμβάλλοντας στην αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας.

ΔΕΝ ΤΡΩΤΕ – ΝΗΣΤΕΥΕΤΕ => ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Η ΙΝΣΟΥΛΙΝΗ => ΚΑΙΓΕΤΑΙ Η ΑΠΟΘΗΚΕΥΜΕΝΗ ΖΑΧΑΡΗ (ΓΛΥΚΟΖΗ) ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΠΟΣ.

Η διαδικασία πηγαίνει αντίστροφα όταν δεν τρώμε (διαλειμματική νηστεία). Τα επίπεδα ινσουλίνης πέφτουν, σηματοδοτώντας το σώμα να ξεκινήσει να καίει την αποθηκευμένη ενέργεια καθώς δεν έρχεται πλέον παραπάνω μέσα από τα τρόφιμα. Η γλυκόζη του αίματος πέφτει, οπότε το σώμα πρέπει τώρα να τραβήξει την αποθηκευμένη γλυκόζη και να την κάψει για ενέργεια. Μόλις το γλυκογόνο (η αποθηκευμένη γλυκόζη) εξαντληθεί, το σώμα θα αρχίσει να διασπά το δικό του λίπος για ενέργεια. Έτσι, το σώμα βασικά υπάρχει μόνο σε δύο καταστάσεις – την κατάσταση θρέψης (υψηλή ινσουλίνη) και την κατάσταση νηστείας (χαμηλή ινσουλίνη). Είτε αποθηκεύουμε ενέργεια από την τροφή, είτε την καίμε. Είναι ή το ένα ή το άλλο. Εάν το φαγητό και η νηστεία είναι ισορροπημένα, τότε δεν παίρνουμε βάρος.

Αν αρχίσουμε να τρώμε το λεπτό που ξυπνάμε και δεν σταματάμε μέχρι να κοιμηθούμε, τότε περνάμε σχεδόν όλο το χρόνο μας στην κατάσταση θρέψης. Με την πάροδο του χρόνου το πιθανότερο είναι πως θα πάρουμε βάρος. Δεν επιτρέψαμε στο σώμα μας οποιαδήποτε στιγμή να κάψει την παραπάνω ενέργεια των τροφίμων που αποθηκεύει.

Πέρα όμως από την απώλεια βάρους που είναι το πιο προφανές όφελος, υπάρχουν πολλά περισσότερα οφέλη, όπως είναι η βελτιωμένη πνευματική διαύγεια και συγκέντρωση, η αυξημένη ενέργεια, η μείωση της χοληστερόλης του αίματος, η μείωση της ινσουλίνης και των επιπέδων σακχάρου που οδηγεί σε καλύτερο έλεγχο του διαβήτη τύπου 2, η μείωση των φλεγμονών και άλλα, που συνηγορούν υπέρ του να το δοκιμάσετε.

Και το πιο σημαντικό: Eίναι κάτι ανέξοδο και πολύ απλό! Απλά σταματάτε να τρώτε για συγκεκριμένες ώρες μέσα στην ημέρα!

 

Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου – Πετρίδη Health blogger στο My Big Fat Keto Life https://mybigfatketolife.com

 

 

Η διαλειμματική νηστεία είναι το αρχαίο μυστικό της υγείας!
4 2