Αρχική Βιβλίο Στην άκρη των παραμυθιών

Στην άκρη των παραμυθιών

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η μελωδική προσέγγιση, όπως μας προειδοποιεί ο υπότιτλος, είναι μια προσέγγιση απλή και δοσμένη με πολύ λιτό τρόπο: πιάνο και φωνή. Απλή, όμως, δεν σημαίνει και απλοϊκή – και όποιος έχει ακούσει και λίγη μουσική στη ζωή του ξέρει ότι η δύναμη της απλότητας μπορεί να είναι ισάξια με αυτήν της πιο περίτεχνης και πολύπλοκης ενορχήστρωσης. Φτάνει να σου «πετύχει» – και ο Θανάσης Δρίτσας έχει πετύχει μια αξιοζήλευτη ισορροπία μεταξύ μουσικής, στίχων και φωνής στον νέο του δίσκο. Πρώτα-πρώτα, έχει διαλέξει ωραίους στίχους για μελοποίηση: πέρα από τον προαναφερόμενο Χρήστο Μπουλώτη, βρίσκουμε εδώ ωραίους στίχους της Ελευθερίας Ζαμπετάκη-Δρίτσα (θαυμάσια παραμυθένιος ο “Υπνοβάτης Ακροβάτης” της), αλλά και από ένα ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη και της Ελένης Χωρεάνθη. Ονόματα δηλαδή, πλην φυσικά του Ελύτη, τα οποία μπορεί να μην είναι «του χώρου», κατέθεσαν όμως στίχους με βαρύτητα, ουσία και ποιότητα, βάζοντας τα γυαλιά σε πολλούς και διάφορους στιχουργούς οι οποίοι υπηρετούν, υποτίθεται, την «ποιοτική όχθη» του νέου ελληνικού τραγουδιού, βομβαρδίζοντάς μας με κοινοτοπίες.

Ο Θανάσης Δρίτσας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Σπούδασε ιατρική στο πανεπιστήμιο Αθηνών και ειδικεύθηκε στην καρδιολογία (1987-1994) στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία Guy’s & Hammersmith Hospital, RPMS, London, UK.

Παράλληλα με τις ιατρικές του σπουδές μελέτησε ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση με τους Κώστα Κυδωνιάτη και Γιάννη Ιωαννίδη και παρακολούθησε σεμινάρια σύνθεσης στην Royal Academy of Music, London, UK. Πολλές επιστημονικές του εργασίες έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά υψηλού δείκτη αναφοράς (citation impact factor) στα αντικείμενα της υπερτροφικής μυοκαρδιοπάθειας, των καρδιακών αρρυθμιών, της αιμοδυναμικής της καρδιακής βηματοδότησης, της καρδιακής ανεπάρκειας, της φυσιολογίας της άσκησης και της καρδιακής αποκατάστασης (cardiac rehabilitation).
Εχει αναγνωρισθεί διεθνώς ως πρωτοπόρος για την κλινική  και ερευνητική του δραστηριότητα στη χρήση της μουσικής ως θεραπευτικού μέσου (music medicine) και αποτελεί διακεκριμένο μέλος της Ευρωπαικής Καρδιολογικής Εταιρείας (FESC), μέλος της Αμερικανικής Εταιρείας Μουσικοθεραπείας (ΑΜΤΑ) και της Διεθνούς Εταιρείας Μουσικής στην Ιατρική (ISMM).
Παραγωγός της εκπομπής Μαγικός Αυλός του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΑ (1999-2001). Ως προσκεκλημένος ομιλητής έχει δώσει διαλέξεις και παράλληλα συναυλίες με έργα του ως συνθέτης σε πολλά επιστημονικά συνέδρια και αίθουσες συναυλιών στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Εχουν κυκλοφορήσει σε δίσκους (CD) τα έργα του: Εικόνες-String Images (MUSICA VIVA 2002), Υδατογραφίες (PROTASIS MUSIC 2004), Δύο Μουσικά Παραμύθια (LYRA 2005), Μορφέας-Θεραπευτικό CD που χρησιμοποιεί εμβρυικούς ήχους  για εισαγωγή ύπνου σε συνεργασία με τον αμερικανό αναισθησιολόγο Fred Schwartz (INFO HEALTH 2004), Θεραπευτικοί ήχοι απ’ όλο τον κόσμο (εκδ. Ελευθεροτυπία /Ε-Ιατρικά 2004). Επίσης είναι συγγραφέας του βιβλίου Η Μουσική ως Φάρμακο (ΙΝFO HEALTH 2003) και είχε την εκδοτική επιμέλεια των βιβλίων Μουσικοκινητικά Δρώμενα ως Θεραπευτική Αγωγή (εκδ. Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών 2003) και η Τέχνη ως Μέσον Θεραπευτικής Αγωγής (εκδ. Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών 2004). Η μουσική του χρησιμοποιήθηκε από την χορογραφική ομάδα διεθνούς φήμης Gelabert-Azzopardi Companya de Danca στο Edinburgh International Art Festival 2004-Arthur’s Feet σε μία παράσταση την οποία παρουσίασαν ως χορευτές άτομα με αναπηρίες.
Εχει ιδρύσει και είναι Πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας Ποιότητας Ζωής & Ψυχοκοινωνικής Καρδιολογίας της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας. Εργάζεται ως καρδιολόγος στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο από το 1995 και είναι υπεύθυνος του τμήματος Δοκιμασιών Κόπωσης, Εργοσπιρομετρίας, Φυσιολογίας της Ασκησης και Καρδιακής Αποκατάστασης.

Στην άκρη των παραμυθιών
Rate it