Αρχική Γυμναστική Πάμε για ορθοπεταλιές; Για βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης και για οικονομία!

Πάμε για ορθοπεταλιές; Για βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης και για οικονομία!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Και όπως λέει και το τραγούδι του Κώστα Μακεδόνα  σε Στίχους : Άρη Δαβαράκη και Μουσική : Χρήστος Νικολόπουλος

« Το ποδήλατό μου , ήταν πάντοτε δικό μου
και με πήγαινε πολύ μακριά ………

Και τώρα στον αγώνα , ξανά απ’ την αρχή ….
Φόρτσα στο πεντάλι , να `ρθουνε κι οι άλλοι
πάμε για ορθοπεταλιές  .. »!!!!!!!

Η απλή άσκηση με το ποδήλατο είναι μια ευχάριστη ενασχόληση και έξυπνη κίνηση για την υγεία μας ενδείκνυται για μικρούς και για μεγάλους είναι ένα εύκολο άθλημα και ανέξοδο αν έχουμε ποδήλατο , αν όχι με ένα μικρό κόστος μπορούμε να το αποκτήσουμε!   Μαζί με τον Ολυμπιονίκη  ποδηλασίας  Γιώργο Χειμωνέτο  , ας δούμε τα οφέλη !!!

Ποδηλατώντας  καθημερινά ή λίγες φορές μέσα στην εβδομάδα  αλλάξει την ποιότητα της ζωής μας , βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος , καταπολεμάμε την αϋπνία , μπορούμε να χάσουμε περιττά  κιλά , ακόμα μας βοηθάει  αν υποφέρουμε  από ισχιαλγίες , οσφυαλγίες γιατί γίνεται ενίσχυση του μυοσκελετικού συστήματος , μας βελτιώνει την αντοχή και την αναπνοή !

Και βέβαια κάνουμε και καλό στο περιβάλλον και οικονομία στην τσέπη μας !!!!

Λίγα λεπτά άσκησης – Ποδηλατώντας  , με στατικό ποδήλατο από 2 μέχρι και 3  ημέρες την εβδομάδα ή βόλτα στην εξοχή με το ποδήλατο , αλλά ακόμη και στην πόλη μας αν δεν κινδυνεύουμε στο δρόμο , μας δίνει ευεξία , ευχαρίστηση , ενδυνάμωση και τονώνει την ψυχολογία μας!

Πάρα πολλές έρευνες έχουν γίνει κατά διαστήματα  και δίνουν πολλές πληροφορίες για τα οφέλη της εκγύμναση με το ποδήλατο.

Σε  έρευνα που παρουσίασε ο γιατρός  Jonathon Grigg

( Βρετανός καθηγητής παιδιατρικής αναπνευστικής και της περιβαλλοντικής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου ) λέει  :

Η σύγκριση ανάμεσα σε πέντε υγιείς ποδηλάτες και πέντε πεζούς έδειξε πως οι πρώτοι είχαν 2,3 φορές περισσότερο μαύρο άνθρακα στους πνεύμονές τους ( Σχολή Ιατρικής του Λονδίνου)

Συνήθως τα έντονα σπριντ αυξάνουν την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη.  Άρα με μια προθέρμανση και μετά την χαλάρωση , η όλη διαδικασία  της άσκησης  με το ποδήλατο , μας βοηθά στην καλύτερη προσαρμογή και λειτουργία του κυκλοφορικού και καρδιακού συστήματος , στη βελτίωση της υγείας μας , ο Ολυμπιονίκης ποδηλασίας Γιώργος Χειμωνέτος μας εξηγεί πως « με 1 ώρα ήπια ποδηλασία καίμε από 250-300 θερμίδες ενώ με 1 ώρα έντονη ποδηλασία  καίμε έως και 900 θερμίδες »!

Η χρονική  διάρκεια για την γυμναστική του με το ποδήλατο η συχνότητα της άσκησης και η ένταση για στατικό ή κανονικό ποδήλατο ή αύξηση ή η μείωση της ώρας εξαρτάται από την δική μας φυσική κατάσταση , την αντοχή  , την ηλικία  και προσοχή μεγάλη  βέβαια αν έχουμε κάποια πάθηση και δεν επιτρέπετε , τότε συμβουλευόμαστε τον ιατρό μας.

Το ποδήλατο μπορεί  να μας βοηθήσει στην αρτηριοσκλήρωση , στο καρδιοαναπνευστικό μας σύστημα , γιατί κινητοποιεί μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος και παράλληλα είναι διασκεδαστικό αν  το συνδυάσουμε  παρέα με τους φίλους μας. 

Οι μύες  καταναλώνουν γλυκόζη και συνεπώς το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα ελαττώνεται.  Ακόμα και ένας άνθρωπος που είναι διαβητικός με πολύ καλά – ικανοποιητικά επίπεδα ινσουλίνης , μπορεί να αντιμετωπίσει να ανθίσταται στη δράση της , ο οργανισμός του οπότε και η συστηματική άσκηση με το ποδήλατο να κάνει τη διαθέσιμη ινσουλίνη πιο αποτελεσματική στην καύση της γλυκόζης.

Και ο Γιώργος Χειμωνέτος επιβεβαιώνει , στο iatro.gr « Το σίγουρο είναι ότι ή σε γυμναστήριο ή στο σπίτι αν είναι στατικό ή στην ύπαιθρο με παρέα , για να μπορούμε να απολαύσουμε την διαδικασία και εφόσον έχει επιλεγεί ως άσκηση κάποιες φορές την εβδομάδα μπορεί να χαρίσει  σε όλους μας μεγάλη ευεξία »!

«Ένα ελαφρύ ζέσταμα για την προετοιμασία του σώματος σας με αργό ρυθμό πριν από το ποδήλατο με αργό περπάτημα και μετά το ποδήλατο κάποιες διατατικές ή η χαλάρωση των μυών βοηθούν πολύ να γίνεται η διαδικασία άσκησης ομαλά και ολοκληρωμένα.

Το ποδήλατο είναι πραγματικά μια πολύ καλή άσκηση γιατί μας δίνει την αίσθηση της ελευθερίας , παίρνουμε οξυγόνο αν είμαστε στο σωστό περιβάλλον – στην εξοχή  , μας φτιάχνει την διάθεση , την ψυχολογία μας  και το πιο σημαντικό μειώνει το στρες και το άγχος της καθημερινότητας ».

 Αν επιστρέφουμε σπίτι και είμαστε ιδρωμένοι καλό είναι να κάνουμε ένα χλιαρό μπάνιο.  Αν πάμε με το ποδήλατο στη δουλειά και είμαστε ιδρωμένοι καλό θα είναι να αλλάξουμε μπλούζα για να μην αρρωστήσουμε.

 Είμαστε έτοιμοι , πάμε για ορθοπεταλιές  !!!!!

Της Σάντυ Γκαβέρα

 

Rate it