Στην Τουρκία το 85% των ανθρώπων είναι online για τις υπηρεσίες υγείας,  τόνισε ο κ. Αντώνης Φιλιππίδης, που  ανέβηκε στο βήμα του συνεδρίου  για να παρουσιάσει την εμπειρία του από την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου στην Τουρκία. Χάρη στη δουλειά του κ. Φιλιππίδη και της εταιρείας του, το 85% των Τούρκων ασφαλισμένων έχουν διαδικτυακή πρόσβαση στις υπηρεσίες δημόσιας υγείας που δικαιούνται. Ο κ. Φιλιππίδης μίλησε για ενιαία διαχείριση ιατρικών πληροφοριών μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών νοσοκομείων, με διακίνηση μεγάλου όγκου δεδομένων. Την εμπειρία αυτή θα πρέπει να αξιοποιήσει το ελληνικό κράτος και οι συνεργαζόμενοι φορείς, ώστε να προσδιοριστε η βάση που πρέπει να υπάρξει ώστε να διοργανωθεί σωστά το ΕΣΥ στη σύγχρονη εποχή. Τα big data μας επιτρέπουν ροές δεδομένων μεταξύ νοσοκομείων και να αξιοποιήσουμε μέσω ανάλυσης αυτών τα καλύτερα συστήματα. Τα νοσοκομεία θα πρέπει να είναι διατεθειμένα να χρησιμοποιήσουν και να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα μέσα που τους παρέχονται με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας και των υπηρεσιών τους, αλλά πρέπει να υπάρχει και η πολιτική βούληση και απόφαση για να χρηματοδοτηθούν, να οργανωθούν, να δρομολογηθούν και τελικά να πραγματοποιηθούν αυτές οι διαδικασίες. Αυτό το συνέδριο αποτελεί μια πολύ καλή αρχή για την ψηφιοποίηση των νοσοκομείων ώστε να επιτευχθεί η συγκέντρωση και ανταλλαγή πληροφοριών στο πλαίσιο του ΕΣΥ.

Όπως είπε ο κ. Κουτρουμάνης, «η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού ήταν πολύ δύσκολο λόγω και των πολλών αντιδράσεων, της παγιωμένης κατάστασης με τον ξεχωριστό χώρο που είχε ο καθένας, που λειτουργούσε με τρόπο περισσότερο πελατειακό παρά λειτουργικό.

Σε αυτό το πλαίσιο δε χωρά μια αντιπαράθεση μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών δομών. Σκοπός του ΕΟΠΥΥ είναι να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του ασφαλισμένου. Αν δε μπορεί να το κάνει αυτό, δε πρέπει να περιμένει το κράτος να δημιουργήσει νέες δομές αλλά να αγοράσει τις αντίστοιχες υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα. Την ίδια στιγμή το δημόσιο πρέπει να συμπληρώσει και να ολοκληρώσει τις δομές του για να γίνει ο βασικός πάροχος του ΕΟΠΥΥ και ο ΕΟΠΥΥ να γίνει στραητγικός αγοραστής του.

Με τις νομοθετικές παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα χρόνια της κρίσης έχει διαμορφωθεί εντελώς διαφορετικό τοπίο στην ασφάλιση συντάξειων, υγείας αλλά και στις παροχές.

Ένας μόνο ασφαλιστικός πυλώνας δεν υπάρχει σε άλλη χώρα. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να πάμε στα 15-30 ταμεία ασφάλισης, ούτε να διαλύσουμε τον ΕΦΚΑ.

Ποια πρέπει να είναι η δομή του ασφαλιστικού συστήματος για τα επόμενα χρόνια;

Πρέπει να έχουμε 3 διακριτούς πυλώνες:

α) Κύρια ασφάλιση

β) Επικουρική ασφάλιση με καθαρά ανταποδοτικά χαρακτηριστικά και δικαίωμα επιλογής μεταξύ του υφιστάμενου επικουρικού και των επαγγγελματικών ταμείων.

γ) Ιδιωτική ασφάλιση, με μη υποχρεωτικό χαρακτήρα.

Μπορούμε να μιλήσουμε για επάρκεια του ασφαλιστικού συστήματος; Όχι, δεν καλύπτει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης και άρα η λειτουργία πυλώνων συμπληρωματικών παροχών είναι απολύτως αναγκαία -φτάνει να υπάρχει ο κατάλληλος σχεδιασμός.

Ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα στην ασφάλιση είτε μέσω της τεχνογνωσίας είτε μέσω της συμπληρωματικής οικονομικής στήριξης είτε μέσω χρήσιμων υπηρεσιών και παροχών, είναι σημαντικός».

#########