Tη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποίησε έκτακτη Διαδικτυακή εκπομπή με θέμα: Αυτοκτονίες Εφήβων. Μπορούμε να τις προλάβουμε;
Ο Πρόεδρος του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κ. Κώστας Γιαννόπουλος μαζί με το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού, στο πλαίσιο της ραγδαίας αύξησης του αριθμού των παιδιών που επικοινώνησαν το Α’ τετράμηνο του 2021, στην Τηλεφωνική Γραμμή Βοήθειας για Παιδιά SOS1056 εκφράζοντας την πρόθεση να αυτοκτονήσουν, προσεγγίζει το θέμα, αναλύοντας τους λόγους και προτείνοντας λύσεις για την αντιμετώπιση του κρίσιμου φαινομένου του αυτοκτονικού ιδεασμού εφήβων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού, το Α’ τετράμηνο του 2021, 92 παιδιά (περίπου ένα παιδί ανά ημέρα) επικοινώνησαν στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή Βοήθειας για Παιδιά SOS1056 και εξέφρασαν την πρόθεσή τους να αυτοκτονήσουν.
Οι κύριοι λόγοι ήταν:
● Τα οξύτατα οικογενειακά προβλήματα (συγκρούσεις – εντάσεις μέσα στην οικογένεια)
● Η διακοπή ενός ερωτικού δεσμού.
● Το αίσθημα αποτυχίας στις διαπροσωπικές σχέσεις.
● Ο εκφοβισμός
Τα παιδιά κάλεσαν κυρίως τις πρώτες πρωινές ώρες και στην πλειοψηφία ήταν κορίτσια εφηβικής ηλικίας.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» μέσα από τις δράσεις πρόληψης, ευαισθητοποίησης και παρέμβασης έχει υποστηρίξει πολλά παιδιά που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις και έχει αποτρέψει σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές και ειδικότερα τη Δίωξη του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος πολλούς εφήβους και νέους να βλάψουν τον εαυτό τους.
Στο πλαίσιο αυτό και δίνοντας έμφαση στον τομέα της πρόληψης και της έγκαιρης αντιμετώπισης «Το Χαμόγελο του Παιδιού» λειτουργεί:
● την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056, η οποία είναι διαθέσιμη πανελλαδικά, 24ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο. Στελεχωμένη αποκλειστικά από εξειδικευμένους Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους παρέχει δωρεάν και με σεβασμό στο απόρρητο την απαραίτητη ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη σε κάθε παιδί και ενήλικα που αναζητά διέξοδο και βοήθεια.
● την εφαρμογή Chat 1056, ένα νέο τρόπο επικοινωνίας για να αισθάνονται παιδιά και νέοι την ασφάλεια να επικοινωνούν με γραπτά μηνύματα
● συμμετέχει στην παλτφόρμα CyberTipline της ΝCMEC η οποία αποτελεί το Διεθνές Κεντρικό Σύστημα Αναφοράς για τη διαδικτυακή εκμετάλλευση παιδιών.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε επίσης ότι σε πανελλαδικό επίπεδο «Το Χαμόγελο του Παιδιού» λειτουργεί 13 Κέντρα Άμεσης Κοινωνικής και Ιατρικής Επέμβασης που στόχο έχουν, μεταξύ άλλων τον συντονισμό και την άμεση κινητοποίηση των κοινωνικών υπηρεσιών του Οργανισμού προς όφελος κάθε παιδιού που χρειάζεται βοήθεια.
Είναι πολύ σημαντικό να υπενθυμίσουμε ακόμη μια φορά ότι ακόμη και στις πιο δύσκολες καταστάσεις και στις πιο ακραίες στιγμές απελπισίας «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όταν κληθεί να βοηθήσει μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά και αποτελεσματικά.
Είμαστε εδώ για όλα τα παιδιά αλλά και τους γονείς τους, για ό,τι τούς συμβαίνει, για ό,τι τούς απασχολεί.