Δεν ακούς συχνά τον Έλληνα να λέει «τρώω ντοματόσουπα» ή «πάω να φάω τη ντοματόσουπα μου». Δεν υπάρχουν πολλές παραδόσεις που να εμπεριέχουν τη ντοματόσουπα ως φαγητό ή έδεσμα.

Κι όμως η παρουσία της ντοματόσουπας σε πολλά ελληνικά πιάτα υπάρχει, απλά δεν αναφέρεται ως «ντοματόσουπα» σκέτο. Υπάρχουν πολλές συνταγές όπως «χυλοπίτες σούπα ντομάτα» ή «τραχανάς ντομάτα», οι οποίες είναι ωραιότατες ..ντοματόσουπες.

Γενικά οι σούπες ωφελούν γιατί ενυδατώνουν, ενώ ταυτόχρονα χωρίς να περιέχουν πολλές θερμίδες (ανάλογα τη συνταγή θα μου πεις) οδηγούν σε πληρότητα, κορεσμό.

Από την άλλη οι ντομάτες όσον αφορά την υγιεινότητά τους ένα μεγάλο ατού που έχουν είναι ο πλούτος τους σε λυκοπένιο. Μια ουσία αντικαρκινική, που βελτιώνει την υγεία των οστών, που ευοδώνει τη λειτουργία της καλής χοληστερόλης (HDL) στο σώμα, που προστατεύει έναντι της διόγκωσης του προστάτη. Επίσης, η συνεργασία καροτενοειδών και βιταμίνης C που περιέχει η ντομάτα ενισχύει την ανοσοποιητική λειτουργία μας.

Πάντως, η ντοματόσουπα αποτελεί μια πολύ εύκολη επιλογή για να ετοιμαστεί, καθώς τα υλικά της είναι λίγα και πολύ κοινά για να υπάρχουν σε ένα ράφι.

 

ΜΙΑ ΕΥΚΟΛΗ ΣΥΝΤΑΓΗ (πηγή: vita.gr)

Υλικά (Για 4 άτομα) 
• 
8 ντομάτες
 3 σκελίδες σκόρδο
 4 κρεμμυδάκια
 6 κουταλιές ελαιόλαδο
 2 κουταλιές μπαλσάμικο
 Γλυκιά πάπρικα
 Κύμινο
 Κόλιαντρο
 Ζάχαρη
 Αλάτι
Εκτέλεση 
Ψήνετε τις ντομάτες στο φούρνο για 10΄. Στη συνέχεια, τις βάζετε σε μια κατσαρόλα μαζί με τα υπόλοιπα υλικά και 400 ml νερό και βράζετε για 20΄. Περνάτε το μείγμα από το μπλέντερ και σερβίρετε.

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΜΠΕΡΤΖΕΛΕΤΟΣ

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MScMΕd

Μέλος Ομάδας Ειδικών Αθλητικής Διατροφής

Μέλος Ομάδας Ειδικών Δημόσιας Υγείας