Ακούω όλο και περισσότερους ανθρώπους να ενδιαφέρονται να μάθουν τι είναι η υπνοθεραπεία. Συνήθως κρύβεται ένας φόβος .Γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι από άγνοια πιστεύουν ότι είναι ένα είδος ύπνωσης που ο θεραπευτής κατά την διάρκειά της μπορεί να σε κάνει ότι θέλει…

Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση . Εδω μιλάμε για μια επιστημονική μέθοδο με την οποια εκατοντάδες άνθρωποι έχουν βρεί θεραπεία σε αγχώδης καταστάσεις ή σε περιπτώσεις πανικού ή σε συμπεριφορές φόβου . Και όχι μόνο!

Συνέντευξη με τον Δημήτρη Τσουκνιδή

Επιλέξαμε λοιπόν έναν θεραπευτή πολύπλευρο και πολυδιάστατο καθώς εκτός απο τις γνωστές τεχνικές υπνοθεραπείας , δημιούργησε και μια εκπαιδευτική μέθοδο με πάρα πολλά οφέλη.  Ήρθε η ώρα να λύσουμε πολλές απορίες .

Κύριε Τσουκνιδή, τι σημαίνει ο όρος υπνοθεραπεία Είναι ασφαλής και αποτελεσματική μέθοδος;

Με απλά λόγια, στην υπνοθεραπεία χρησιμοποιούμε την υπνοχαλάρωση (δηλαδή μια ασφαλή χαλάρωση) για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να απαλλαγούν από κάποια ζητήματα που τους απασχολούν, όπως το στρες, το άγχος, οι φοβίες. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, η κλινική ύπνωση, ως συμπληρωματική παρέμβαση, συμβάλλει στη διαχείριση των συμπτωμάτων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών. Παράλληλα, ο καθηγητής Hammond (2010) αναφέρει πως σε προβλήματα που σχετίζονται με το στρες, οι τεχνικές ύπνωσης αντιπροσωπεύουν μια γρήγορη, οικονομική και ασφαλή εναλλακτική παρέμβαση και ενδείκνυται ιδιαίτερα για προβλήματα που αφορούν καταστάσεις άγχους. Έτσι, λοιπόν, η υπνοθεραπεία παρουσιάζει εντυπωσιακά αποτελέσματα ήδη από τις πρώτες συνεδρίες. Βεβαίως, δεν λειτουργεί πάντα και με όλους τους ανθρώπους το ίδιο αποτελεσματικά. Ωστόσο, με βάση την εμπειρία μου, λειτουργεί τις περισσότερες φορές με τους περισσότερους ανθρώπους σε εξαιρετικά ικανοποιητικό έως άριστο βαθμό.

Είστε ο δημιουργός της εκπαιδευτικής μεθόδου “RE.B”, καθώς επίσης και της μεθόδου “hypnolingustic transformation”(ht).Τι είναι ακριβώς αυτή η μέθοδος,σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη της;

Η μέθοδος “RE.B” αποτελεί μία μεθοδική στρατηγική δόμησης αποτελεσματικής διδασκαλίας και μελέτης, η οποία αναπτύχθηκε από εμένα με βάση τα πρόσφατα επιστημονικά πορίσματα των νευροεπιστημών και παρουσιάστηκε επίσημα στο 6ο συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Παράλληλα, η μέθοδος “ht” είναι μία επιστημονική μέθοδος θεραπευτικών θετικών αλλαγών και αποτελεσματικής προσωπικής ανάπτυξης, η οποία συνδυάζει NLP νέας γενιάς και Ερικσονιανή Υπνοθεραπεία. Η μέθοδος “ht” μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά όσους ανθρώπους αντιμετωπίζουν κρίσεις πανικού και φοβίες, καθώς βασίζεται στα πορίσματα θεραπευτών τεράστιου βεληνεκούς και παγκόσμιας αναγνώρισης,  όπως ο Dr. Paul Watzlawick και ο Dr. Milton H. Erickson.  

Ποια η διαφορά μεταξύ υπνοθεραπείας και υπνωτισμού

Υπάρχει σημαντική διαφορα. Η ύπνωση είναι μία ασφαλής κατάσταση ήρεμης χαλάρωσης. Έτσι λοιπόν εμείς, στην υπνοθεραπεία, χρησιμοποιούμε την ύπνωση για θεραπευτικούς σκοπούς, δηλαδή για να εκπαιδεύσουμε τον θεραπευόμενο να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις κρίσεις πανικού και τις φοβίες του. Από την άλλη, ο υπνωτισμός χρησιμοποιείται, κυρίως στην Αμερική,  για ψυχαγωγικούς σκοπούς από τους λεγόμενους “διασκεδαστές υπνωτιστές”. Με απλά λόγια, η υπνοθεραπεία θεραπεύει, ενώ ο υπνωτισμός της Αμερικής ψυχαγωγεί.

 Κάθε πότε και για πόσο διάστημα μπορεί κάποιος να κάνει τις θεραπευτικές μεθόδους σας για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα

Προσωπικά δεν βλέπω ανθρώπους περισσότερες από τρεις ή τέσσερις φορές  διότι αυτός ο αριθμός συναντήσεων είναι αρκετός για να λάβουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Από τη στιγμή που ο θεραπευόμενος πετύχει τον στόχο του, τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει καμία ανάγκη να επανέλθει σε μένα, διότι το πρόγραμμα συντήρησης που του παρέχω στο τέλος της συνεργασίας μας, τον βοηθά να διατηρεί τα θετικά αποτελέσματα που έχει ήδη στα χέρια του.

Πόσο επηρεάζεται ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου,σε σχέση με τις πεποιθήσεις ενός ανθρώπου

Σκεφτείτε τον ανθρώπινο εγκέφαλο σαν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Όπως ο ηλεκτρονικός υπολογιστής έχει αποθηκευμένα μέσα του συγκεκριμένα προγράμματα και λειτουργεί με βάση αυτά, έτσι και ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει αποθηκευμένες μέσα του πεποιθήσεις και λειτουργεί με βάση αυτές. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν αυτές οι αποθηκευμένες πεποιθήσεις δεν είναι ενδυναμωτικές, αλλά περιοριστικές. Σε αυτή την περίπτωση επαναπρογραμματίζουμε τον εγκέφαλο μέσω του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού και της Υπνοθεραπείας ώστε να αντικατασταθούν τα δυσλειτουργικά προγράμματα και στη θέση τους να τοποθετηθούν νέοι, ενδυναμωτικοί και υγιείς τρόποι σκέψης.

 

 Η φιλοσοφία ως “αρωγός” της καθημερινότητας μας

Ως φιλόσοφος οφείλω να επισημάνω πως οι πρώτοι θεραπευτές της ψυχής μας ήταν εκείνοι που ασχολήθηκαν με την καλυτέρευση του ανθρώπινου βίου, εκείνοι που πρώτοι ανακάλυψαν τρόπους υγιούς σκέψης αναφορικά με τον κόσμο, τη ζωή και την καθημερινότητα. Και, φυσικά, αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι άλλοι από τους φιλοσόφους μας. Η άποψη πως οι φιλόσοφοι είναι μοναχικοί άνθρωποι που καταλήγουν σε συμπεράσματα μέσα από την απομόνωση είναι εντελώς λανθασμένη. Οι πρώτοι φιλόσοφοι, στην αρχαία Ελλάδα, ήταν στοχαστές οι οποίοι δεν ήταν ικανοποιημένοι από τις καθιερωμένες παραδοσιακές απόψεις και αναζητούσαν απαντήσεις. Υπό αυτή την έννοια, η φιλοσοφία είναι απαραίτητη στην καθημερινότητά μας γιατί μας οδηγεί στην αναζήτηση καλύτερων απαντήσεων για τη ζωή μας.

Χρόνιο στρες και κρίσεις πανικού,το σύνηθες φαινόμενο της εποχής μας. Δώστε μας τις “Πρώτες βοήθειες”.

 Οι πρώτες βοήθειες απέναντι στο χρόνιο στρες και τις κρίσεις πανικού εδράζονται στην υπνοθεραπεία.  Αυτό αποδεικνύεται με τον εξής τρόπο: ένας άνθρωπος που βιώνει χρόνιο στρες και πιθανώς ταλαιπωρείται από παροδικές ή μόνιμες κρίσεις πανικού, βρίσκεται σε μια έντονη και έκρυθμη κατάσταση τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. Η ύπνωση λοιπόν αποτελεί την ακριβώς αντίθετη κατάσταση, διότι ένας άνθρωπος που απολαμβάνει τα οφέλη της ύπνωσης βρίσκεται σε μια ήρεμη  κατάσταση ασφαλούς χαλάρωσης με αποτέλεσμα  το σώμα του να παραμένει χαλαρό και ο νους του να παραμένει ήρεμος.

ΕΙΣΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΞΙΖΕΙΣ:Ένα βιβλίο αυτοβοήθειας που μιλούν πολλοί γι’αυτό. Εσείς ποια μηνύματα παίρνετε από τους αναγνώστες του 1 χρόνο μετά την κυκλοφορία του;

Είναι γεγονός πως το βιβλίο έχει ήδη αγαπηθεί, περισσότερο ίσως από όσο προσωπικά περίμενα. Αυτό συνέβη διότι οι αληθινές μας ιστορίες πραγματεύονται καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη Ελληνίδα γυναίκα, όπως η συμβίωση μέσα σε έναν τοξικό γάμο, η ανατροφή “δύσκολων” παιδιών, η διαχείριση βάρους, το άγχος, το στρες, οι κρίσεις πανικού, οι φοβίες, η κατάθλιψη. Όμως το σημαντικότερο στοιχείο είναι το γεγονός ότι στο τέλος της κάθε ιστορίας προτείνουμε – βάσει επίσημης βιβλιογραφίας- πρακτικές και εύκολα εφαρμόσιμες λύσεις για το εκάστοτε πρόβλημα. Ουσιαστικές λύσεις για κάθε αναγνώστη μας!

Ο Δημήτρης Τσουκνιδής είναι πτυχιούχος Φιλοσοφίας από το Πανεπιστήμιο Πατρών και θεωρητικός της επικοινωνίας με σπουδές στις Συμπεριφoρικές επιστήμες (ΑBH, SHC, MMHA, HTA, BHRTI, ABNLP). Δημιουργός και εισηγητής της εκπαιδευτικής μεθόδου “RE.B” (6ο συνέδριο Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων).