Η GSΚ Ελλάδος, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ηλικιωμένων, η οποία καθιερώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, το 1990, και εορτάζεται ετησίως την 1η Οκτωβρίου, αναγνωρίζει την αξία της εν γένει συμβολής των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας στο σύνολο της κοινωνίας. Η ημέρα αυτή έχει στόχο αφενός να αποτίνει φόρο τιμής στους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας και αφετέρου να αναδείξει τον προβληματισμό που εγείρουν θέματα, όπως η μοναξιά, η κοινωνική απομόνωση και οι προκλήσεις υγείας, τα οποία οι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας αντιμετωπίζουν. Ο εορτασμός της εν λόγω ημέρας, αυτή την χρονιά, αποκτά επιπρόσθετη αξία δεδομένου ότι συμπίπτει με τη «Δεκαετία Υγιούς Γήρανσης 2021-2030», η οποία έχει καθιερωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας διεθνώς.
Η δημογραφική σύνθεση της Ελλάδας μεταβάλλεται δραστικά, καθώς τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών σήμερα αντιπροσωπεύουν το 22,9% του πληθυσμού, με τις προβλέψεις να καταδεικνύουν ότι το 2030 το ποσοστό αυτό αναμένεται να αγγίξει το 30%, ενώ το 2050 σχεδόν το ένα τρίτο του πληθυσμού της χώρας θα ανήκει στην τρίτη ηλικία.1 Η ραγδαία γήρανση του πληθυσμού αποτελεί σημαντική πρόκληση, για το Εθνικό Σύστημα Υγείας και την Εθνική Οικονομία, η οποία χρήζει άμεσων και στοχευμένων παρεμβάσεων. Ο δείκτης γήρανσης, ο οποίος εκφράζει την αναλογία των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω σε σχέση με τα βρέφη, νήπια και παιδιά ηλικίας 0 -14 ετών, ανέρχεται σε 171.8, αναδεικνύοντας τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας, γεγονός που επιβαρύνει συνολικά τις υπηρεσίες υγείας.
Η GSK, με περισσότερα από 50 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην Ελλάδα, παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να συμβάλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση επώδυνων και σοβαρών λοιμωδών νοσημάτων, όπως αυτό του Έρπητα Ζωστήρα, που επηρεάζει κυρίως τον ενήλικο πληθυσμό μεγαλύτερης ηλικίας. Ο Έρπητας Ζωστήρας προκαλείται από την επανενεργοποίηση του ιού της ανεμευλογιάς και χαρακτηρίζεται από έντονο πόνο, εξανθήματα και πιθανές επιπλοκές όπως η μεθερπητική νευραλγία, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνιο πόνο και μείωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.
Ο έρπης ζωστήρας προκαλείται από την επανενεργοποίηση του ιού της ανεμοβλογιάς – έρπητα ζωστήρα (VZV), του ίδιου ιού που προκαλεί την ανεμοβλογιά. Οι περισσότεροι ενήλικες ηλικίας 50 ετών και άνω είναι ήδη φορείς τους ιού που προκαλεί τον έρπητα ζωστήρα, ο οποίος μπορεί να επανενεργοποιηθεί με την πάροδο του χρόνου. Καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν, το ανοσοποιητικό σύστημα φθίνει με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης έρπητα ζωστήρα.
Ο έρπης ζωστήρας εμφανίζεται συνήθως ως ένα φυσαλιδώδες επώδυνο εξάνθημα, στο στήθος, την κοιλιά ή το πρόσωπο. Ο πόνος συχνά περιγράφεται ως καυστικός, διαξιφιστικός ή προσομοιάζει αυτόν του ηλεκτρικού σοκ.
Σε συνέχεια της εμφάνισης εξανθήματος έρπητα ζωστήρα, το άτομο μπορεί επίσης να εμφανίσει μεθερπητική νευραλγία (PHN), έναν μακροχρόνιο νευροπαθητικό πόνο που μπορεί να διαρκέσει για εβδομάδες ή μήνες και μπορεί περιστασιακά να επιμείνει για αρκετά χρόνια. Η μεθερπητική νευραλγία είναι η πιο συχνή επιπλοκή του έρπητα ζωστήρα, που εμφανίζεται στο 5% έως 30% όλων των περιπτώσεων έρπητα ζωστήρα, σύμφωνα με τα ευρήματα διαφόρων μελετών.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας σχετικά με την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού, η GSK Ελλάδος ενισχύει την εκστρατεία της κατά του Έρπητα Ζωστήρα, στοχεύοντας στην ευρύτερη κατανόηση των συμπτωμάτων, των επιπλοκών και της σημασίας της πρόληψης του. Η εκστρατεία περιλαμβάνει σειρά ενημερωτικών υλικών, όπως κεντρικό τηλεοπτικό σποτ το οποίο παρουσιάζει με άμεσο και κατανοητό τρόπο τη συμπτωματολογία και τις επιπτώσεις της νόσου και το οποίο μεταδίδεται από τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, ενώ παράλληλα προβάλλεται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιοποιώντας τη δύναμη της ψηφιακής επικοινωνίας προκειμένου να διαδοθεί το μήνυμα σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Επιπροσθέτως, το εν λόγω σποτ, προβάλλεται σε οθόνες θεραπευτικών και διαγνωστικών κέντρων σε όλη τη χώρα, με στόχο την ενημέρωση των ασθενών και των φροντιστών τους, ενώ η εκστρατεία περιλαμβάνει την αναπαραγωγή ραδιοφωνικών σποτ και αναφορών από δημοφιλείς ραδιοφωνικούς παραγωγούς, την στοχευμένη διανομή ενημερωτικού εντύπου σε κεντρικά σημεία της χώρας καθώς και ενημερωτικά υλικά τα οποία αξιοποιούνται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανά τη χώρα.