Η σειρά των δωρεάν σεμιναρίων του infokids συνεχίζεται δυναμικά με δύο πολύ σημαντικά θέματα: την επιληψία στα παιδιά και τον αυτισμό.

Στην ομιλία του με τίτλο «Επιληψία στα παιδιά &  Αυτισμός και η άποψη του παιδονευρολόγου» που θα πραγματοπoιηθεί το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020 στα Public Συντάγματος (5ος όροφος) και ώρα 12.00-14.00, ο διακεκριμένος Παιδίατρος – ειδικός Παιδονευρολόγος, Διδάκτωρ Παιδονευρολογίας στο Πανεπιστημίου Lund Σουηδίας και μέλος της Παιδονευρολογικής Εταιρίας Σουηδίας, Μηνάς Καπετανάκης, MD, PhD c,  θα ενημερώσει γονείς και εκπαιδευτικούς για τα είδη της επιληψίας, τις διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές, ενώ θα δώσει και χρήσιμες συμβουλές για το πώς πρέπει να αντιδρά ο γονιός αλλά και ο εκπαιδευτικός όταν έλθει αντιμέτωπος με ένα περιστατικό επιληψίας.

 

Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και στα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά με επιληψία και αυτισμό (και οι γονείς τους).

 

Στο δεύτερο μέρος της ομιλίας του, ο κ. Καπετανάκης θα αναλύσει την ανάγκη της διεπιστημονικής προσέγγισης στη διάγνωση του αυτισμού, αλλά και για τα σημαντικά «κενά» που υπάρχουν στη χώρα μας τόσο στη διαγνωστική προσέγγιση όσο και στην αντιμετώπιση αυτών των παιδιών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Καπετανάκης, «σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί πίσω από τα σημάδια του αυτισμού να κρύβονται υποκείμενα νοσήματα».

 

Ο κ. Καπετανάκης θα αναφερθεί επίσης στον σημαντικότατο ρόλο του ειδικού στην έγκαιρη διάγνωση. «Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό που κάνει έναν γονέα να υποψιαστεί ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με το παιδί του και να αναζητήσει τη συμβουλή του ειδικού είναι όταν αργεί να μιλήσει. Ωστόσο, και ένα έξυπνο παιδί με μια καλή μητέρα, που ασχολείται μαζί του, ένα παιδί που μαθαίνει εύκολα και έχει αποδεκτή κοινωνική συμπεριφορά για την ηλικία του μπορεί να βρίσκεται επίσης στο φάσμα του αυτισμού. Και εξαιτίας αυτής της συμπεριφοράς, να καθυστερήσει πολύ να διαγνωστεί – πολλώ δε στη χώρα μας, που για τη διάγνωση του αυτισμού δεν χρησιμοποιούνται τα καθιερωμένα εργαλεία του εξωτερικού».

#########