H Νάνσυ Λαΐου, Επιστ. Συνεργάτης Τμήματος Φυσικοθεραπείας και Αποκατάστασης Αθλητικών Κακώσεων, Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, εξηγεί.

Σκοπός: Να αναπτύξουν τα παιδιά μας ένα δυνατό αναπνευστικό σύστημα, μέσω αερόβιας άσκησης και φυσικά  μέσω του παιχνιδιού.

Μπορούμε να κάνουμε εύκολες και διασκεδαστικές ασκήσεις για ενδυνάμωση αναπνευστικών μυών.

  • Να φουσκώνει μπαλόνια διαφορετικά σε σχήμα και σε είδος (ακόμα και η προσπάθεια μετράει!).

  • Να φυσάει Ανεμόμυλους.

  • Να φυσάει με επιστόμιο

  • Να κάνει φυσαλίδες σε ένα μπουκάλι ή και λεκάνη με διαφορετικά καλαμάκια σε μήκος και διάμετρο.

Επίσης, κατά τη διάρκεια των ασκήσεων μπορούμε να πετύχουμε τη βελτίωση αερόβιας ικανότητας του παιδιού.

  • Να χοροπηδάει σε Τραμπολίνο (10 λεπτά τουλάχιστον)

  • Να πηδάει σχοινάκι (10 λεπτά τουλάχιστον)

  • Να περπατάει  με τα χέρια

  • Να  κάνει ταλαντώσεις πάνω σε μπάλα (60 με 70 cm διάμετρο)  και να τραγουδάει ταυτόχρονα (10 λεπτά τουλάχιστον)

Τέλος, μπορούμε να εκπαιδεύσουμε το παιδί να κάνει  «χνωτίσματα» σε συνδυασμό με βήχα για τυχόν κινητοποίηση και αποβολή  εκκρίσεων, αν υπάρχουν.

  • Να χρησιμοποιεί καθρέπτη και να κάνει «χνωτίσματα» και ταυτόχρονα να βγάζει ήχους, όπως «ΧΑ, ΧΟΥ, ΧΙ, ΧΟ»

Κατά  αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνουμε πρόληψη και ταυτόχρονα ενδυνάμωση αναπνευστικών μυών. Είναι πολύ καλό να ενθαρρύνουμε τα παιδιά σε κάθε είδους φυσική δραστηριότητα, με σκοπό την ενίσχυση του αναπνευστικού συστήματος.

Όλες οι ασκήσεις θα πρέπει να είναι πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του παιδιάτρου και του παιδοπνευμονολόγου του παιδιού.

Πηγή: iatriko