Αρχική Δια+τροφή Εγκυμοσύνη και Δυσκοιλιότητα

Εγκυμοσύνη και Δυσκοιλιότητα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η καλύτερη περίοδος για να ξεκινήσει μία γυναίκα δίαιτα είναι δύο έως τρεις μήνες μετά τον τοκετό, ή όταν ξεκινήσει η εμμηνορρυσία. Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είναι προκειμένου να επανέλθει ορμονικά ο οργανισμός.Είναι λανθασμένη η άποψη επικρατεί ότι μετά την εγκυμοσύνη θα πρέπει να η πρόσληψη θερμίδων, προκειμένου η μητέρα να χάσει τα κιλά πήρε κατά τη διάρκειά της. Η δίαιτα μετά την εγκυμοσύνη δεν διαφοροποιείται από τις αρχές της ισορροπημένης διατροφής. Ωστόσο, για την μεγαλύτερη  απώλεια περιοχή της κοιλιάς καλό είναι να ακολουθείτε τις ακόλουθες συμβουλές

:

 

Ακολουθείτε μικρά & συχνά γεύματα
Καταναλώνετε άφθονα υγρά (νερό, πράσινο τσάι, χυμοί, ημίπαχο γάλα)
τρόφιμα αλέσεως
Μην τρώτε αργά το βράδυ.
Μην καταναλώνετε αλάτι & ζάχαρη και αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε αυτά.
Προσθέσετε στο φαγητό σας μπαχαρικά & καρυκεύματα (όχι αν θηλάζετε)
Τρώτε 5-6 μερίδες και λαχανικών καθημερινά.
Εντάξτε στην καθημερινότητά σας γυμναστική (30 λεπτά καθημερινά)

 

 

ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ & ΠΡΗΞΙΜΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ

Η δυσκοιλιότητα συνιστά την αυξημένη πρόσληψη τροφών που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. όπως: τα φρούτα (ακτινίδια, μήλα κλπ), πράσινα λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως. Είναι σημαντικό να πίνετε μεγάλη ποσότητα νερού ( 1,5-2 λίτρα την ημέρα), επειδή οι φυτικές ίνες απορροφούν υγρά και έτσι διογκώνονται περισσότερο τα κόπρανα. Το ελαιόλαδο συμβάλλει αποτελεσματικά κατά της δυσκοιλιότητας. Συχνή τέλος, θα πρέπει να είναι κατανάλωση ακτινίδιων και δαμάσκηνων, καθώς,  και του τους. Αντίθετα, θα πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση λιπαρών (τηγανιτά, τσιγαρισμένα φαγητά, λίπος κρέατος).

Εάν το πρήξιμο δεν υποχωρήσει μετά την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι δεν έχει ιστορικό ευερέθιστου εντέρου. Ειδικότερα, για να υποχωρήσει το πρήξιμο στην κοιλιά καλό είναι να έχετε υπόψιν σας τα εξής:
Μην παραλείπετε την προσθήκη ελαιόλαδου στη σαλάτα
Οποιοδήποτε χορταρικό – λαχανικό πρέπει να τρώγεται μαζί με: κρέας, κοτόπουλο, μπιφτέκια, αυγό, τυρί κίτρινο, ψωμί, φρυγανιές: ποτέ σκέτη σαλάτα ή μαζί με όσπρια ή .
Να μασάτε πολύ καλά και να τρώτε σιγά.
Πρώτα τρώτε το κυρίως γεύμα και μετά τα λαχανικά
Να μην τρως άγουρα φρούτα και να αφαιρείτε τη φλούδα
Πρώτα θα τρώτε το φαγητό σας και μετά θα πίνετε υγρά, όχι νερό κατά τη του φαγητού.
Ποτέ υγρά με άδειο στομάχι και όχι απότομη λήψη.
Τα γαλακτοκομικά και τους χυμούς να τα συνοδεύετε πάντα με κάποιο αμυλούχο (ψωμί ή φρυγανιές ή κράκερ).
Καταναλώνετε Γάλα 70-80% λιγότερη λακτόζη
Τα όσπρια και τα λαδερά να τα βράζετε πολύ καλά και να αφαιρείτε  το πρώτο νερό.
Να αποφεύγετε του ξηρούς καρπούς και τα τρόφιμα που περιέχουν ξηρούς καρπούς.

 

 

 

 



Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ -ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέα Κορινθίας