Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού σχετίζεται με αυξημένη αρτηριακή πίεση και συνεπώς με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Είναι σημαντικό λοιπόν να μειωθεί η πρόσληψη αλατιού – ακόμη και από την παιδική ηλικία – χωρίς όμως αυτό να γίνει σε βάρος της νοστιμιάς και της απόλαυσης.

Ένας φυσικός τρόπος ενίσχυσης της γεύσης και των αρωμάτων όλων των τροφίμων αλλά και ιδιαίτερα αυτών που είναι χαμηλά σε , είναι με τη χρήση μυρωδικών βοτάνων όπως η ρίγανη, το θυμάρι, ο μαϊντανός, ο δυόσμος κτλ. (είτε φρέσκα είτε
αποξηραμένα). Η είναι ένας τόπος εύφορος όπου φύονται και καλλιεργούνται φυτά και άριστης ποιότητας.

Ποια είναι τα πιο δημοφιλή; Ο άνηθος, ο βασιλικός, το θυμάρι, το δεντρολίβανο, ο μάραθος, η δάφνη και βέβαια η ρίγανη.

Τα αυτά εκτός από το ότι μπορούν να ενισχύσουν τη γεύση, μπορούν να βελτιώσουν γενικότερα τη διατροφή μας διότι
είναι πλούσια σε ουσίες που έχουν πολλαπλά οφέλη για την .

Ενόψει της Σαρακοστιανής νηστείας, πολλοί επικεντρωνόμαστε στην αποφυγή του κρέατος και των γαλακτοκομικών και ξεχνάμε πόσο σημαντική είναι και η μείωση αλατιού.

Πολλές από τις παραδοσιακές μας , και κατά την περίοδο της νηστείας αλλά και μετά από αυτή, μπορούν να γίνουν υγιεινότερες με λιγότερο αλάτι και γευστικότερες με περισσότερα μυρωδικά!

Οι ενδεικτικές προτάσεις της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδας ως προς τη χρήση μυρωδικών, μπορούν να βοηθήσουν τους να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν τη χρήση μυρωδικών που δεν είχαν σκεφτεί ή τολμήσει στο παρελθόν.

Το αποτελεί απόλαυση και μπορεί να παραμείνει γευστικό και απολαυστικό ακόμη και με λιγότερο αλάτι.

• Όπου είναι δυνατό, προτιμήστε να προσθέτετε τα μυρωδικά προς το τέλος του μαγειρέματος, για να μην χαθούν τα αιθέρια έλαια που περιέχονται σε πολλά από αυτά. Αν χρησιμοποιείτε φρέσκα μυρωδικά σε ή συνταγές που δεν περιλαμβάνουν ψήσιμο ή βράσιμο, φροντίστε να τα πλένετε προσεκτικά πριν τη χρήση.

• Να αποθηκεύετε τα αποξηραμένα μυρωδικά σε σκιερό μέρος και μέσα σε ερμητικά κλειστά δοχεία προκειμένου να διασφαλίσετε την ποιότητά τους (περιεκτικότητα σε αιθέρια έλαια) για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

• Εκτός από τα μυρωδικά βότανα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αντί για αλάτι μπαχαρικά (π.χ. πιπέρι, πάπρικα, γαρύφαλλο, κανέλα), χυμό λεμονιού, σέλινο, σκόρδο, φρέσκο ή αποξηραμένο κρεμμύδι και ψιλοκομμένα λαχανικά εποχής.

• Είναι πιο εύκολο να πετύχετε τη μείωση του αλατιού και την αντικατάστασή του με μυρωδικά σταδιακά, ώστε να έχετε χρόνο να προσαρμοστείτε στις νέες γεύσεις.