Ένα παιδί έξυπνο, αλλά με χαμηλές σχολικές επιδόσεις. Ένα παιδί που προσπαθεί να δικαιολογηθεί για το αποτέλεσμα, αποδίδοντας ευθύνες σε δασκάλους, καθηγητές και συμμαθητές. Που παραδίδει πρόχειρες εργασίες, αμελεί τις υποχρεώσεις του, με συνέπεια τις εντάσεις στις σχέσεις με γονείς και καθηγητές, ενώ είναι επιρρεπής στον κίνδυνο και τις συμπεριφορές εξάρτησης (αυξημένος κίνδυνος τραυματισμού, κάπνισμα, χρήση ουσιών κ.λπ.). Ένα παιδί ανοργάνωτο και νευρικό, που όμως μπορεί να ασχολείται με επιμέλεια και για ώρες ολόκληρες με πράγματα που το ενδιαφέρουν. Αυτός είναι ο έφηβος με ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα).

 

Αν και η διάγνωση της ΔΕΠ-Υ γίνεται τις περισσότερες φορές νωρίς, κατά τα πρώτα σχολικά χρόνια, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες η διάγνωση καθυστερεί.

 

Οι επιπτώσεις από τη μη διάγνωση ή την καθυστερημένη διάγνωση είναι σημαντικές. «Στην προεφηβεία και στην εφηβεία, τα παιδιά που δεν έχουν διαγνωσθεί βιώνουν ένα συνεχές άγχος, απόρριψη και η αυτοεκτίμησή τους είναι χαμηλή. Αισθάνονται αβοήθητοι, νιώθουν θυμό, συχνά αποκτούν εξωσχολικές παρέες και σταδιακά μπορεί να αναπτύξουν αντικοινωνική ή/και επιθετική συμπεριφορά. Επίσης, τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ εμφανίζουν σχολική άρνηση και έχουν 4 φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να σταματήσουν το σχολείο, να μην ολοκληρώσουν δηλαδή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, ένα στα τρία παιδιά συνεχίζουν να παρουσιάζουν κλινικά σημαντική έκφραση και ως ενήλικες», εξηγεί η Αν. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής ΕΚΠΑ, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (ΕΕΕΙ), Διευθύντρια ΠΜΣ “Στρατηγικές Αναπτυξιακής Υγείας” Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και Επιστ. Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ), Παιδιατρική Κλινική Παν/μίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων “Π & Α Κυριακού, κυρία Άρτεμις Τσίτσικα. «Η ζωή με τη ΔΕΠ-Υ παρουσιάζει δυσκολίες όταν δεν έχει διαγνωσθεί και δεν έχουν προταθεί λύσεις και τρόποι ανακούφισης», προσθέτει.

 

Παγκοσμίως, 3-7% των παιδιών εμφανίζουν ΔΕΠ-Υ. Η ΔΕΠ-Υ φαίνεται ότι είναι συχνότερη στα αγόρια, καθώς η συχνότητά της είναι τριπλάσια σε σχέση με τα κορίτσια, ωστόσο στα κορίτσια η διάγνωση μπορεί να καθυστερήσει, καθώς συχνά εμφανίζουν ελλειμματική προσοχή (απροσεξία -αφηρημάδα), χωρίς υπερκινητικότητα και συνεπώς διαλάθουν της προσοχής δασκάλων και γονέων.

 

Κι όμως. Με την κατάλληλη υποστήριξη από το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον, αυτά τα παιδιά μπορούν να βελτιωθούν θεαματικά και να καταφέρουν σημαντικούς στόχους! Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα γνωστών προσωπικοτήτων με ΔΕΠ-Υ που ξεχώρισαν.

 

Τα παραπάνω θα αναλύσει η κυρία Τσίτσικα στην ομιλία της με θέμα «Μαθαίνοντας εναλλακτικά: Μαθησιακές δυσκολίες και ΔΕΠ-Υ σε παιδιά και εφήβους» την Κυριακή 26 Απριλίου 2020 και ώρα 14.00–15.30, στο πλαίσιο του ΔΥΟ Forum και του panel για την εφηβική υγεία που θα παρουσιάσει η Ελληνική Εταιρεία Εφηβικής Ιατρικής.

 

Tο ΔΥΟ Forum, ο θεσμός που αγκαλιάστηκε από χιλιάδες επιστήμονες, επαγγελματίες υγείας, κοινό και επιχειρήσεις, πιστό στο ραντεβού του με το αθηναϊκό κοινό επιστρέφει φέτος στις 25 και 26 Απριλίου στο Ζάππειο Μέγαρο γεμάτο καινοτομίες!

 

#########