Το  σχολείο είναι  ο  χώρος  οπού  το  παιδί  αφιερώνει αρκετό μέρος του  χρόνου του. Μέσα  σε  αυτό   το περιβάλλον  βάζει  τις  βάσεις του  για το  μέλλον της  πνευματικής  του ανάπτυξης  αλλά  και  διαμορφώνει  σωστές  ή  όχι  συνήθειες  αν  του δοθούν  τα κατάλληλα ερεθίσματα. Η περίοδος  αυτή χαρακτηρίζεται   από  την υιοθέτηση  σωστών διατροφικών  επιλογών  και αθλητικής  συνείδησης.

Σύμφωνα με  τις παγκόσμιες μετρήσεις  κάτι τέτοιο στην Ελλάδα δεν  το έχουμε καταφέρει.

Η  παγκόσμια  Επιστημονική  κοινότητα  δίνει  έμφαση  σε  πολιτικές  και στρατηγικές  που  έχουν  στόχο  την καταπολέμηση  της  παιδικής  παχυσαρκίας  και  την καλυτέρευση της  Δημόσιας υγείας.

Γι αυτό  οι  κοινωνίες  θα  πρέπει να  ξεκινούν όλες  τους  τις  δράσεις   και πολιτικές στρατηγικές  από το   κομμάτι  της κοινωνίας  που  βρίσκεται  στην αφετηρία της  τα παιδία

Στη  λίστα των σχολικών κυλικείων

  • Προσθήκη τροφίμων με προδιαγραφές και έμφαση σε μειωμένο κορεσμένο λίπος και αλάτι
  • Περιορίζουμε τα trans λιπαρά και τις θερμίδες
  • Αφαιρούμε όσο το δύνατο προσθετα, γλυκαντικά, χρωστικές

Πάντα σύμφωνα με τις ημερήσιες συνιστώμενες ποσότητες για παιδιά, όπως έχουν δωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμο Υγείας αλλά και την Αμερικανική παιδιατρική Ακαδημία.

Ο έλεγχος θα γίνεται σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΕΦΕΤ, επόπτες υγείας, σχολικές επιτροπές)

Στο  πλαίσιο  της  προσπάθειας μας  για την πρόληψη  και καταπολέμηση  της  παιδικής  παχυσαρκίας  αναμορφώνουμε τη λίστα των τροφίμων στα κυλικεία.

Το κείμενο της  αναμόρφωσης της λίστας τροφίμων είναι στη διαβούλευση και βρίσκεται στη διάθεσή σας.

Σχετικά με τις κινήσεις μας με την βιομηχανία, θέλω να σας πώ ότι  έχει ήδη προγραμματιστεί για σήμερα, συνάντηση  με  τους  εκπροσώπους  του  ΣΕΒΤ(Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων)  έτσι ώστε  να  δημιουργήσουμε  μια  κοινή  πλατφόρμα  συνεργασίας  που  θα στοχεύει στην σωστή  ενημέρωση των καταναλωτών (πλήρης  διατροφική ενημέρωση πάνω στις  συσκευασίες  για  τους  γονείς σε όλες τις παιδικές  τροφές)

Σκοπός   μας  είναι να  δημιουργηθούν έξυπνοι τρόποι, μέσα  από τη συσκευασία και την διαφήμιση,  για  την αύξηση της  κατανάλωσης  τροφίμων πολύτιμα για την σωστή διατροφή (φρούτα, λαχανικά, γιαούρτι, εμπλουτισμένα δημητριακά) που  δεν προτιμούνται από τα παιδιά όπως μας  αποδεικνύουν οι έρευνες  και πανελλαδικά.

#########