Εννέα εκατομμύρια ασφαλισμένοι και 12.000 φαρμακοποιοί ταλαιπωρούνται από  έναν κυκεώνα ημιτελών και ανεφάρμοστων αποφάσεων που αλλάζουν μέρα με την μέρα ενώ ταυτόχρονα οι ελλείψεις σε βασικά φάρμακα συνεχώς αυξάνονται.To Υπουργείο Υγείας εσπευσμένα αντέδρασε εφαρμόζοντας την δραστική ουσία με έναν ελλιπέστατο κατάλογο που βεβιασμένα κατάρτισαν οι αρμόδιοι φορείς . Παράλληλα με τον ίδιο ζήλο έθεσε σε εφαρμογή το νέο Δελτίο Τιμών , αδιαφορώντας για το αίτημα του κλάδου για μια μικρή παράταση προκειμένου να διατεθεί το παλιό στοκ . Έτσι τα φαρμακεία που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις έχουν «εξοφληθεί» (!) υφίστανται άλλη μια οικονομική ζημιά.

 

Στα σημαντικά αυτά θέματα που αφορούν την φαρμακευτική περίθαλψη του ελληνικού λαού αναφέρθηκαν σε χθεσινή συνέντευξη τύπου οι εκπρόσωποι του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου.Την ίδια ώρα που το φαρμακείο της γειτονιάς αποτελεί το καταφύγιο για τον ασφαλισμένο, τον ασθενή, τον ηλικιωμένο , τον έλληνα πολίτη, (πρόσφατη έρευνα της ΑLCO) η Κυβέρνηση αθετεί τις επίσημες δεσμεύσεις για πληρωμή των παλαιών χρεών προς τα φαρμακεία και ωθεί ένα κλάδο σε δυναμικές αντιδράσεις, παρά την θέληση του.Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου κ. Θ. Αμπατζόγλου σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Ιανουαρίου στο γραφείο του Υπουργού Εργασίας κου Κουτρουμάνη, παρουσία των κ.κ. Σαχινίδη, Τιμοσίδη και Βουδούρη, οι παριστάμενοι δεσμεύθηκαν  για την αποπληρωμή μέρους των οφειλομένων του ΟΠΑΔ έως τα τέλη Ιανουαρίου 2012.Οι φαρμακοποιοί σε ένδειξη καλής θέλησης και αντιλαμβανόμενοι την τραγική οικονομική κατάσταση της χώρας , αλλά και την ταλαιπωρία χιλιάδων ασφαλισμένων,  ανέστειλαν τότε τις κινητοποιήσεις τους αναμένοντας την εξόφληση τους μέχρι την εκταμίευση της δόσης του Μαρτίου.Όμως η πολιτεία φάνηκε για μια ακόμη φορά ανακόλουθη και μέχρι σήμερα δεν πληρώσει κανένα ποσό από τα οφειλόμενα του 2011 παρά τις συνεχείς εξαγγελίες για πληρωμές που μένουν στα χαρτιά.

Σύμφωνα με αναλογιστικές μελέτες , εάν δεν πληρωθεί τουλάχιστον μέρος των οφειλομένων ποσοστό περίπου 10% των φαρμακείων θα κλείσουν και οι συνέπειες στην παροχή φαρμακευτικής περίθαλψης θα είναι καταστροφικές. Οι πρώτοι που θα θιγούν είναι οι ασφαλισμένοι.

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος έχει ξεκινήσει σειρά συναντήσεων με τους προέδρους των Φαρμακευτικών Συλλόγων της χώρας με σκοπό την πραγματοποίηση νέων απεργιακών κινητοποιήσεων αορίστου διαρκείας με ταυτόχρονη αναστολή της πίστωσης σε όλα τα ταμεία που έχουν  παλιά χρέη  αλλά και σε όσα τα νέα χρέη ξεπερνούν τους πέντε μήνες. Η κινητοποίηση αυτή που προγραμματίζεται αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα και θα είναι πανελλαδική.

«Ας αποφασίσει πλέον η Πολιτεία εάν θέλει ο ασφαλισμένος  να έχει πραγματική φαρμακευτική περίθαλψη. Η αν θα εξυπηρετείται απευθείας από το ταμείο του με την ενδεχόμενη ταλαιπωρία που θα έχει.Τα φαρμακεία αργοσβήνουν  κάτω από την ασφυκτικό κλοιό της οικονομικής αδυναμίας , των ελλείψεων και της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας», καταλήγει ο πρόεδρος του Π.Φ.Σ.

Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ALCO

«Οι πολίτες εμπιστεύονται τον φαρμακοποιό»

Την επιφυλακτικότητα των πολιτών στις ρυθμίσεις για την φαρμακευτική δαπάνη  αλλά και την πλήρη αποδοχή και εμπιστοσύνη στο ρόλο που επιτελεί ο φαρμακοποιός , καταδεικνύει και έρευνα της ALCO.

Σε ερώτημα για «αν οι ρυθμίσεις για τα φάρμακα επιδρούν θετικά ή αρνητικά σε εσάς και την οικογένεια σας» οι πολίτες απάντησαν αρνητικά (43%) και θετικά (24%).Για την επίδραση στην Δημόσια Υγεία οι γνώμες είναι πάλι αρνητικές (42%) έναντι ποσοστού 25% των θετικών.

Αντίθετα όμως οι πολίτες αξιολογούν θετικά , ποσοστό 39% την επίδραση στον περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης έναντι ποσοστού 27% που τις αξιολογεί αρνητικά.

Ιδιαίτερη σημασία έχει όμως η γνώμη των πολιτών γα τον φαρμακοποιό. Το 67% εμπιστεύεται και  ρωτάει τον φαρμακοποιό για καθημερινά ζητήματα υγείας , έναντι του 27% που απευθύνεται στον γιατρό. Ακόμη το 37% απάντησε ότι τον εμπιστεύεται πολύ για τις επιστημονικές του γνώσεις, το 45% αρκετά και μόλις το 14% λίγο.

Ηχηρή απάντηση προς όσους προσπαθούν να αλλοιώσουν την λειτουργία του φαρμακείου στο σύστημα δημόσιας υγείας , δίνουν τα αποτελέσματα της έρευνας στην ερώτηση για τον βαθμό ικανοποίησης από την εξυπηρέτηση των φαρμακείων.

Το 58% απάντησε ότι είναι πολύ ικανοποιημένο, το 38% αρκετά και το 3% λίγο.

«Η έρευνα αυτή» , τονίζει ο κ. Αμπατζόγλου, «αποδεικνύει ότι η μόνη που δεν αξιολογεί σωστά και αξιοποιεί τις υπηρεσίες του φαρμακοποιού είναι η Πολιτεία. Ο φαρμακοποιός είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια της . Αρκεί να  εκτιμήσει τις δυνατότητες του και να μην τον καταδιώκει.»

#########