Ειδικά τώρα, καλοκαίρι, φαντάζει και είναι η ιδανικότερη άσκηση. Η κολύμβηση αποδεδειγμένα είναι ένα ιδανικό είδος με πολλαπλά για υγεία.

Αρχικά, είναι αυτονόητο το κολύμπι είναι η ασφαλέστερη μορφή άσκησης ( σχεδόν αδύνατο να τραυματιστείς εντός του ) και συνεπώς, είναι μια φυσική δραστηριότητα η μπορεί να ακολουθηθεί για μια ζωή! Επιπροσθέτως, είναι η συνιστώμενη-ιδανική μέθοδος για αποκατάσταση μετά από μυϊκούς ή οστικούς τραυματισμούς. Μέσω της άσκησης στο νερό γυμνάζονται πρακτικά όλοι οι μυς του σώματος οι οποίοι έτσι διατηρούνται σε καλή κατάσταση μέχρι και σε προχωρημένες ηλικίες.  Επιπλέον οφέλη της είναι ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και βελτιώνει την αντοχή και την αερόβια ικανότητά μέσω ενδυνάμωσης της καρδιάς, των πνευμόνων και της κυκλοφορίας. Όλα προαναφερθέντα με τη σειρά τους, οδηγούν στην ομαλή κυκλοφορία του αίματος στον οργανισμό και μακροπρόθεσμα μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων. Αξίζει επίσης να επισημανθεί και το γεγονός ότι με την κολύμβηση μπορεί ένας ενήλικας να καταναλώσει σημαντικό αριθμό θερμίδων (1 ώρα έντονης «καίει» περίπου 500-700 θερμίδες) ανάλογα βέβαια με την ένταση και τα στυλ που κανείς κολυμπάει. Τέλος, δε θα πρέπει να παραλειφθεί να αναφερθεί και η μοναδική αίσθηση χαλάρωσης που προφέρει η επαφή του νερού με το σώμα και η απομακρύνει το άγχος της καθημερινότητας.