ΑΚΡΟΒΑΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Θάρρος , δύναμη, ευλυγισία

Συνέντευξη με την

Ειρήνη Πολυζώνη- Κυριάκου

Δασκάλα ακροβατικής γυμναστικής ,

συνεργάτης της σχολής χορού danzarte

Ευγενική, εργατική, θαρραλέα. Η Ειρήνη συνηθίζει τιμώντας τους γονείς της να χρησιμοποιεί και τα δύο επώνυμα των γονιών της!

Οδηγός στο μετρό της Αθήνας αλλά η αγάπη της είναι να διδάσκει ακροβατική γυμναστική . Ένα αεικίνητο κορίτσι που γοητεύει τα παιδιά όταν τα καταφέρνει να «πετούν» κυριολεκτικά στον αέρα και να «απογειώνονται» από το έδαφος! Ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα γι αυτό το άθλημα , ενώ την ρωτήσαμε αν είχε κάποιο παιδί ως μαθητή , με διαβήτη.

1)τι είναι η ακροβατική γυμναστική;

Είναι ένα άγνωστο θα λέγαμε στο ευρύ κοινό άθλημα-αγώνισμα,που βασίζεται στο τρίπτυχο:θάρρος,δύναμη και ευλυγισία. Στο αγώνισμα αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η χορογραφία των προγραμμάτων. Όλα τα προγράμματα εκτελούνται με μουσική χωρίς λόγια. Αναλογα με το concept, την θεματολογία της χορογραφίας, η χορογράφος σε συνεργασία με τον προπονητή, θα πρέπει να αναδείξει την σχέση των ζευγαριών η της Τριάδας η της τετράδας κτλ. Μέσα απ τις χορογραφίες οι αθλητές παρουσιάζουν ατομικές και ομαδικές ασκήσεις με καλλιτεχνική δομή και τεχνική ακρίβεια γυμναστικών και ακροβατικών στοιχείων. Κάθε αθλητής θα πρέπει να γνωρίζει τον ρόλο του στο πρόγραμμα και να αναλαμβάνει την ευθύνη εκπλήρωσης αυτού του ρόλου. Η ακροβατική γυμναστική είναι καθαρά ομαδικό άθλημα.

2)πως επέλεξες την ακροβατική γυμναστική;

Έχω καταλήξει μετά από τόσα χρόνια, ότι εκείνη με επέλεξε! Ξεκίνησα σε μικρή ηλικία από την ενόργανη γυμναστική. Έχουν πολλά κοινά αυτές οι δυο ως προς την τεχνική των ασκήσεων εδάφους και ευλυγισίας. απο μικρή μου άρεσε να σκαρφαλώνω σε όλα τα έπιπλα του σπιτιού και συγχρόνως να κρατάω και κάτι στα χέρια. Κάτι σαν ακροβάτης σε τσίρκο!(χα χα).στην εφηβεία μου λοιπόν και αφού είχα θεμελιώσει σωματικά και τεχνικά μια σειρά ασκήσεων, μια προπονήτρια μου ζήτησε να κάνω ένα δοκιμαστικό στην ακροβατική. με κέρδισε αμέσως και νομιζω κι εγώ φάνηκα αξία των προσδοκιών και των απαιτήσεων του αγωνίσματος αυτού!

3)ποια είναι τα οφέλη στον οργανισμό και στον ψυχισμό;

Καταρχήν οποιαδήποτε γυμναστική  άσκηση κάνουμε, είναι ωφέλιμη για τον οργανισμό και την σωματική μας υγεία. Η ακροβατική γυμναστική μας μαθαίνει πρωτίστως την συνεργασία και την ομαδικότητα και στη συνέχεια αναπτύσσει η εξελίσσει τον σεβασμό της διαφορετικότητας μεταξύ των αθλητών. Μας μαθαίνει να αποδεχόμαστε τις ομοιότητες αλλά και τις διάφορες των αθλητών που κάθε φορά συνεργαζόμαστε έτσι ώστε να προτάξουμε ένα άριστο αποτέλεσμα. Τα δυο,τα τρία,τα τέσσερα άτομα θα πρέπει να λειτουργούν και να φαίνονται σαν ένα! Η ακροβατική γυμναστική σε συνεργασία με τον χορό περιγράφουν μη λεκτικές επικοινωνίες μεταξύ ανθρώπων. Διδάσκει την πειθαρχία και προάγει την ευγενή άμιλλα και όχι τόσο τον ανταγωνισμό.

4)Είναι διαδεδομένη στην Ελλάδα; Στηρίζεται σαν άθλημα;

Η ακροβατική γυμναστική δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στο ευρύ κοινό. Ειναι πολύ γνωστή όμως στον τομέα του αθλητισμού γενικότερα. Σε επίπεδο πρωταθλητισμού είναι λίγες οι διοργανώσεις που διεξάγονται, ενώ σε επίπεδο αθλητισμού τα πράγματα είναι πιο εύκολα καθ ότι ετησίως σε πολλά μέρη της Ελλάδας διοργανώνονται Φεστιβάλ γενικής γυμναστικής που συμπεριλαμβάνουν και την ακροβατική.

Το άθλημα αυτό δεν είναι ακόμα Ολυμπιακό άθλημα και ίσως δεν έχει και την ιδιάζουσα προσοχή απ τους αρμόδιους φορείς. Επιπλέον όλοι γνωρίζουμε πως η χώρα μας δεν μπορεί έτσι κι αλλιώς να στηρίξει όλα τα αθλήματα της οικονομικά. Έχουμε έλλειψη εγκαταστάσεων και απαιτούμενων οργάνων καθώς και έλλειψη παροχής ιατρικής βοήθειας στους αθλητές. Καλό θα ήταν ένα αγώνισμα όπως η ακροβατική γυμναστική να υποστηριχθεί από ιδιωτικούς χορηγούς ώστε να μπορέσουμε να αναδείξουμε το ταλέντο αλλά και την αξιοσέβαστη προσπάθεια για ένα τέλειο αποτέλεσμα, όλων των συμμετεχόντων σε αυτή.

5)Πως μπορεί να βοηθήσει η ακροβατική γυμναστική τον παιδικό διαβήτη.

Παρότι δεν είμαι ειδικός  …. θα σας αναφέρω ένα προσωπικό μου βίωμα που είχα κατά την διάρκεια της προπονητικής πορείας. Με είχε επισκεφθεί μια μητέρα στο γυμναστήριο με σκοπό να εγγράψει  το παιδί της στην ακροβατική γυμναστική. Υπηρχε όμως ένα πρόβλημα…το παιδί έπασχε από Διαβήτη τύπου Ι! Σε συνεργασία λοιπόν με τον ιατρό που τους είχε αναλάβει, το παιδί ανάλογα τα επίπεδα του Ζαχάρου του, ερχόταν και γυμναζόταν κατάλληλα συγκεκριμένες κάθε φορές ώρες και ημέρες. Η άσκηση άλλες φορές είχα διάρκεια και άλλες όχι. Προσπαθούσαμε να γοητεύσουμε τον διαβήτη, ώστε να μας επιτρέψει να μην στερήσουμε αυτού του είδους γυμναστική στο παιδί! Υπό την καθοδήγηση πάντα του Ιατρού επαναλαμβάνω και την συνεργασία του κάθε οργανισμού!

Να σημειώσω πως μέχρι τότε το παιδί σύμφωνα με τα λεγόμενα της μητέρας, ήταν ένα παιδί φοβισμένο και αρκετά περιορισμένο λόγω του διαβήτη. Έφτασε μετά από αρκετό καιρό Σ ένα επίπεδο που ενσωματώθηκε με τα υπόλοιπα παιδιά και έπαψε να ανησυχεί για την αποδοχή της διαφορετικότητας του. Αποδέχτηκε γρήγορα το εφ όρου ζωής θέμα του και νομίζω πως έμαθε να ζει και να αποδεχθεί αυτό που του συμβαίνει χωρίς να νοιώθει άσχημα  , χάρις στην γυμναστική

6)Οφέλη της ακροβατικής για ενήλικες και παιδιά.

θεωρώ πως καλύπτει πολλές απ τις απλές απαιτήσεις των ενηλίκων, είτε με απλή γράμμωση, είτε μια βασικής δυναμικής. Άλλωστε οι ενήλικοι είμαστε πιο δύσκολοι στο να συνεργαστούμε και να γίνουμε μια ομάδα οπότε η ακροβατική έχει πολλά να προσφέρει πάνω σ αυτό. Τα παιδιά είναι πιο αθώα  και δέχονται πιο εύκολα την διαφορετικότητα κάποιου.

Η διατροφή είναι και ανάλογη με το τι ρόλο έχει ο κάθε αθλητής,Π.χ. Αν ο ένας αθλητής σηκώνει πάνω του ένα η δυο άτομα τότε θα πρέπει να έχει περισσότερα κιλά απ τους άλλους δυο.  Γενικότερα όμως δεν έχουμε ιδιαίτερες διατροφικές στερήσεις ούτε προσφεύγουμε σε ακρότητες.

Ο καθένας είναι διαφορετικός και αξιοποιούνται οι δυνατότητες του  ανάλογα!

 

 

 

 

#########