Αρχική Δια+τροφή Όλο και περισσότεροι άνθρωποι νηστεύουν συνειδητά!

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι νηστεύουν συνειδητά!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Νηστεία, ένα παράθυρο με θέα στην καλή υγεία.

Διανύοντας την περίοδο της Σαρακοστής, παρατηρούμε έναν ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό ανθρώπων να νηστεύουν. Η νηστεία συμβολίζει την ψυχική αλλά και τη σωματική-οργανική κάθαρση. Σύμφωνα με όσα επιτάσσει η θρησκεία μας, ο άνθρωπος πρέπει να απέχει από την κατανάλωση όλων των ζωικών προϊόντων. Είναι όμως πολλοί εκείνοι που περιμένουν τη μεγάλη νηστεία της σαρακοστής, στοχεύοντας στην υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού διατροφικού σχήματος και την αναφέρουν ως την περίοδο της αποτοξίνωσης.

Όσοι αποφασίζουν συνειδητά να ενταχθούν σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, αυξάνουν την κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, δημητριακών ολικής άλεσης, οσπρίων, καρπών και θαλασσινών, ενώ παράλληλα αποκλείουν το κρέας και τα υπόλοιπα ζωικά προϊόντα για σειρά ημερών. Το διάστημα αυτό, συνήθως διαρκεί από 1 έως 7 εβδομάδες.

Ακόμα και στην περίπτωση όπου θα διαρκέσει μόλις 7 ημέρες, δηλαδή μόνο τη Μεγάλη Εβδομάδα, είναι αρκετό για να επιφέρει θετικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα τη μείωση των επιπέδων λιπιδίων και τριγλυκεριδίων στο αίμα, τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, τη βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος χάρις στην αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών και φυσικά τη βελτίωση της ενεργητικότητας του ατόμου. Είναι όλα όσα «υπόσχεται» και μία δίαιτα αποτοξίνωσης, η οποία περιλαμβάνει παρόμοιες διατροφικές οδηγίες.

Για να συμβούν όμως όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να νηστέψετε με τον κατάλληλο τρόπο. Δεν μπορείτε να ελπίζετε στα οφέλη, αν νηστεύετε τρώγοντας μόνο μεγάλες ποσότητες ψωμιού, ζυμαρικών και τηγανιτών. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να ακολουθήσετε τις οδηγίες. Να περιλαμβάνετε καθημερινά στη διατροφή σας:

  1. Μία φυτική πηγή πρωτεΐνης όπως τα όσπρια, κάποιο θαλασσινό ή ταχίνι και ξηρούς καρπούς.
  2. Να αυξήσετε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, στοχεύοντας στην αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών.
  3. Να έχετε τακτικά και μικρά γεύματα και σνακ, ώστε να αποφύγετε την έντονη πείνα.
  4. Να προτιμάτε ολικής άλεσης ψωμί και δημητριακά πρωινού, ώστε να λαμβάνετε μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β. Έτσι θα έχετε περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  5. Να προσπαθείτε να έχετε μία εναλλακτική – φυτική πηγή ασβεστίου καθημερινά, όπως τα αμύγδαλα, το ταχίνι ή το μπρόκολο.
  6. Όταν επιθυμήσετε γλυκό, διαλέξτε εκείνο που θα συμβάλλει στη θρέψη σας και δεν θα σας δώσει απλά κενές θερμίδες. Για παράδειγμα, καταναλώστε χαλβά από ταχίνι. Το σησάμι και το ταχίνι που περιέχει θα συμβάλλουν στην κάλυψη των αναγκών σας σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και αντιοξειδωτικά συστατικά.

Τέλος, βάλτε στην ημέρα σας και λίγη φυσική δραστηριότητα. Λίγα λεπτά βαδίσματος, θα σας οδηγήσουν στον δρόμο της επιτυχίας. Αν  τελικά καταφέρετε να νιώσετε καλύτερα, πιο ευτυχισμένοι, πιο υγιείς και πιο αδύνατοι καλό θα είναι να ξανασκεφτείτε μήπως θα πρέπει να υιοθετήσετε μερικές από τις επιλογές της νηστείας και στην καθημερινή διατροφή σας.

 Γιάννης Χρύσου, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Πρόεδρος Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής.

Rate it