Αρχική Δια+τροφή Μαλλιά και Διατροφή

Μαλλιά και Διατροφή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Γνωρίζατε ότι η διατροφή μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την υγεία των μαλλιών σας; Η εμφάνιση και υγεία των μαλλιών μας σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα της διατροφής μας.Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την σωστή ανάπτυξη κάθε οργανισμού και την προαγωγή της υγείας του. Κάθε όργανο ή ιστός του σωματός έχει ανάγκη από υδατάνθρακες, πρωτεϊνες, λίπη, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία για να λειτουργήσει σωστά και η τρίχα δεν αποτελεί εξαίρεση!!
Τριχόπτωση: Το αιώνιο πρόβλημα…

 

Στο κεφάλι μας κατά μέσο όρο υπάρχουν 200.000 περίπου τρίχες. Η τριχόπτωση αρχίζει όταν ξεπεραστεί το όριο των 80-100 τριχών που πέφτουν φυσιολογικά καθημερινώς. Ασθένειες και φάρμακα, ορμονικές διαταραχές, άγχος, ηλικία και κληρονομικότητα είναι κάποιοι παράγοντες που συντελούν στην πτώση των μαλλιών μας. Όμως, η πιο σημαντική και συχνή αιτία είναι η κακή και μη επαρκής διατροφή που έχει σαν συνέπεια να μην παίρνουν οι τρίχες των μαλλιών τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.H γρήγορη απώλεια βάρους εμποδίζει την απορρόφηση βιταμινών, ιχνοστοιχείων και μακροθρεπτικών συστατικών που είναι τόσο απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών.

Επίσης, οι τρίχες των μαλλιών μας αποτελούνται και από νερό (25%) το οποίο σημαίνει συνεχή ενυδάτωση του οργανισμού για να διατηρούνται τα μαλλιά μας ενυδατωμένα.

Οι «σταθεροποιητές» των μαλλιών μας.

Βιταμίνη Α: Πολύ σημαντική βιταμίνη για το φυσιολογικό κύκλο ζωής των κυττάρων του τριχωτού της κεφαλής. Κύρια λειτουργία της είναι η διατήρηση της υγείας του επιθηλίου της τρίχας. Η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει ξηρότητα στα μαλλιά και να τα καταστήσει αδύναμα και εύθραυστα.Η βιταμίνη Α περιέχεται σε τροφές ζωικής προέλευσης, όπως το συκώτι, σολωμό, ξιφία αλλά και σε καρότα, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κολοκυθάκια και βερίκοκα.
Βιταμίνη Ε: Έχει χαρακτηριστεί και ως «η βιταμίνη της νεότητας», καθώς είναι γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση. Εμποδίζει το σχηματισμό ελεύθερων ριζών και επομένως καθυστερεί τη «γήρανση» των μαλλιών. Η βιταμίνη Ε απαντάται σε μια πλειάδα φυτικών προϊόντων, ιδιαίτερα σε σαλάτες και μαγειρικά έλαια, στους ξηρούς καρπούς, τα αυγά και τα σιτηρά.
Βιταμίνη C: Χρησιμεύει στην ομαλή σύνθεση του κολλαγόνου, της πρωτεΐνης, δηλαδή, που αποτελεί τη βάση του ιστού του θύλακα από τον οποίο αναπαράγεται και αναπλάθεται η τρίχα. Επιπλέον, παρουσιάζει αντιοξειδωτική δράση, προλαμβάνοντας τη γήρανση των μαλλιών. Τροφές με μεγάλη περιεκτiκότητα σε βιταμίνη C είναι τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, οι πιπεριέςκαι το σέλινο.
Χαλκός και ψευδάργυρος: Στοιχεία εξίσου σημαντικά για την καταπολέμηση της τριχόπτωσης. Συμβάλουν στη σύνθεση των πρωτεϊνών και επομένως είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών. Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι τα θαλασσινά και τα μανιτάρια ενώ αντίστοιχα σε χαλκό, τα φασόλια, μαύρη σοκολάτα και οι ξηροί καρποί.
Σίδηρος: Συχνά τα λεπτά και αδύναμα μαλλιά αποτελούν σημαντική ένδειξη έλλειψης σιδήρου, η οποία μπορεί να οφείλεται είτε σε εξαντλητικό πρόγραμμα απώλειας βάρους, είτε κατά την έμμυνο ρύση κατά την οποία χάνεται αρκετό αίμα. Άτομα με αιμοραγία ή με μη επαρκή ποσότητα σιδήρου στη διατροφή τους εμφανίζουν αυτά τα συμπτώματα.πλούσιες μορφές σιδήρου είναι το συκώτι, το κόκκινο κρέας και οι φακές.  
Φυλλικό οξύ: Συμβάλλει στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των τριχών. Σχετικές έρευνες αποδεικνύουν ότι 25-50% της ποσότητας του φυλλικού οξέος , που βρίσκεται στη δίαιτα , είναι απορροφήσιμη. Πλούσιες πηγές είναι το συκώτι, τα νεφρά, τα φασόλια,το λάχανο και το μαρούλι. Το φυλλικό οξύ, ωστόσο, είναι ευαίσθητο στη θερμότητα και κατά το μαγείρεμα μπορεί να προκληθεί απώλεια της τάξεως του 50-70%. Γι’ αυτό, καλό είναι να καταναλώνετε τα λαχανικά φρέσκα ή ελαφρώς μαγειρεμένα.

Υπάρχουν φυσικές συνταγές για υγιή μαλλιά τις οποίες μπορείτε εύκολα και γρήγορα να φτιάξετε στο σπίτι.
Μάσκα για λάμψη και ενυδάτωση: Για να δώσετε στα μαλλιά σας φυσική γυαλάδα, λιώστε ένα αβοκάντο, στη συνέχεια προσθέστε μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο και ένα κουταλάκι του γλυκού σόδα μαγειρικής. Ανακατέψτε το μείγμα καλά και τρίψτε με αυτό απαλά τα μαλλιά σας από τη ρίζα μέχρι τις άκρες. Αφήστε το να δράσει για 15 λεπτά περίπου. Στη συνέχεια λουστείτε κανονικά.

 

 

 

Άννα Καλύβα Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Τεχνολόγων Διατροφής

Μαλλιά και Διατροφή
Rate it