Αρχική Δια+τροφή Η σημασία του πρωινού

Η σημασία του πρωινού

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Οι διακοπές του καλοκαιριού τελείωσαν και η ζωής μας έχει επιστρέψει πάλι στους συνήθεις ρυθμούς για τον κάθε ένα από εμάς. Οι μεγάλοι στη δουλειά και τα παιδιά στο σχολείο. Η απόδοση στην δουλειά μας εξαρτάται άμεσα από την υγεία μας (ψυχική και σωματική) και ιδιαίτερα από την διατροφή μας. Είναι λοιπόν σημαντικό η μέρα μας να ξεκινάει με ένα επαρκές πρωινό αλλά και διατροφολογικά ισορροπημένο. Όταν λέμε διατροφολογικά ισορροπημένο εννοούμε το εκάστοτε γεύμα να αποτελείται από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος.

 

Μερικά παραδείγματα ισορροπημένων πρωινών για ένα μετρίου ύψους και νορμοβαρή άνθρωπο που δεν έχει κάποιο πρόβλημα υγείας ή κάποιου τύπου διατροφική αλλεργία είναι :

  • 1 ποτήρι γάλα 0-2% των 240 ml και 2 φρυγανιές με 1 κτ. Γλ μέλι και 1 κτ. Γλ βούτυρο και 1 φρούτο εποχής
  • 1 ποτ. 240 ml χυμό και 2-3 φρυγ. με ταχίνι ή 70-80 γρ σπιτικό κέικ λαδιού (φανουρόπιτα)
  • 1 ποτ. Γάλα ή χυμό φυσικό 240 ml  σπιτική μπάρα δημητριακών από βρώμη μέλι ταχίνι και ξηρούς καρπούς
  • 1 ποτ. Γάλα ή χυμό φυσικό 240 ml με κουλούρι Θεσ/κης με τυρί 30 γρ

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε καθιερώσει ένα τρόπο ζωής που πολύ δύσκολα ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής μπορεί να διατηρηθεί και αυτό λόγω χρόνου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ξυπνάμε το πρωί χωρίς να πάρουμε το πρωινό μας στο σπίτι με την ησυχία μας αλλά να πίνουμε 1 καφέ στην δουλειά όπου πολλές φορές δεν ακολουθεί καν το κολατσιό αντιθέτως πάμε κατευθείαν στο μεσημεριανό το οποίο μπορεί και να είναι κατά τις 16.00. Αυτό σημαίνει πως δεν έχουμε προμηθεύσει τον οργανισμό μας για περίπου 8 ώρες με την απαραίτητη ενέργεια, συνεπώς και γλυκόζη, την απαραίτητη τροφή του εγκεφάλου μας.

Τα παραπάνω, μακροχρόνια έχουν επιβλαβείς συνέπειες στον μεταβολισμό μας, στην υγεία μας αλλά και στην επιδερμίδα μας. Το χειρότερο όμως είναι πως όσοι έχουν οικογένεια, τα παιδιά είναι τα πρώτα που αποκομίζουν τις κακές αυτές διατροφικές συνήθειες με αποτέλεσμα οχι μόνο την πτώση απόδοσης στο σχολείο και την χαμηλή συγκέντρωση αλλά και την προσφυγή σε τυποποιημένα προϊόντα (π.χ σοκολάτες, πατατάκια) ή γεύματα (π.χ μπέργκερ με τηγανιτές πατάτες) ακόμα και σε καθημερινή βάση αντί για μεσημεριανού αυξάνοντας έτσι την παιδική παχυσαρκία, επίπεδα χοληστερίνης, ουρικό οξύ και άλλα.

Τα παιδιά είναι οι αυριανοί ενήλικες και επειδή είμαστε ότι τρώμε καλό είναι να ωθήσουμε τα παιδιά σε καλές διατροφικές συνήθειες!

 

 

 

 

Χριστίνα Η. Μιχαλαρέα, BSc, MSc

Kλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

www.mynutritherapy.com

Η σημασία του πρωινού
Rate it