Αρχική Γυμναστική Ασκήσεις για καλύτερη κινητικότητα της Σπονδυλικής Στήλης και αποκατάσταση της ισορροπίας της

Ασκήσεις για καλύτερη κινητικότητα της Σπονδυλικής Στήλης και αποκατάσταση της ισορροπίας της

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Οι ασκήσεις για την ενδυνάμωση της σπονδυλικής στήλης είναι εμπνευσμένες από την εξαιρετική ευκινησία (στο πλάγιο επίπεδο) της σπονδυλικής στήλης των τετράποδων ζώων (προφανώς εξαιτίας της δράσης των άκρων επί της ράχης καθώς και από το γεγονός ότι ουδέποτε παρουσιάζεται σκολίωση στα τετράποδα. Ο ρόλος των ασκήσεων είναι περισσότερο προφυλακτικός και βοηθητικός και μπορούμε να επιτύχουμε καλύτερη κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης, μείωση των δευτερευόντων κυρτωμάτων, ύφεση του πόνου (που συχνά συνοδεύει) και αποκατάσταση της ισορροπίας της σπονδυλικής στήλης

.

 

1η άσκηση: Τετραποδική θέση

Από την τετραποδική θέση, όλη η σπονδυλική στήλη κάμπτεται πλάγια με το να κινούνται προς τα εμπρός το αντίθετο χέρι και πόδι. Το κεφάλι κάμπτεται προς την ίδια πλευρά με το γόνατο που κινήθηκε προς τα εμπρός έτσι ώστε το αυτί να στηρίζεται στον ώμο. Παράλληλα η άρθρωση του ισχίου στην πλευρά αυτή στρέφεται προς τα μέσα (έσω στροφή) έτσι ώστε η κνήμη και το πόδι να προβάλλουν πλάγια. Στη συνέχεια, η πλάγια κάμψη αντιστρέφεται με τις κινήσεις των μελών αντίθετα. Στην περίπτωση που επιδιώκεται η κίνηση ετερόπλευρα (επιβάλλεται δηλαδή να γίνεται η κίνηση περισσότερο από τη μια πλευρά, όπως στις περιπτώσεις της σκολίωσης), οι κινήσεις των ίδιων μελών επαναλαμβάνονται ρυθμικά, αφού προηγουμένως ο ασκούμενος επιστρέψει τα μέλη του στην αρχική θέση κάθε φορά. Με τον τρόπο αυτό, ο ασθενής διαγράφει έναν κύκλο, κλίνοντας συνεχώς προς το κέντρο αυτού του κύκλου.

2η άσκηση: Τετραποδική θέση με πλήρη κάμψη των βραχιόνων και έκταση των αγκώνων

Στη θέση αυτή ο θώρακας πιέζεται προς το πάτωμα και οι μηροί είναι κάθετοι. Ο ασκούμενος κινείται προς τα εμπρός με το να κάνει μικρά βήματα με τα γόνατα και με το να γλιστρά τα χέρια του προς τα εμπρός στο πάτωμα, είτε εναλλάξ είτε συγχρόνως. Η άσκηση αυτή ενισχύει την έκταση της θωρακικής μοίρας και ισχυροποιεί τους μυς της ίδιας περιοχής.

 

 

Θεοδώρα Γ. Καλογεράκου


Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού MSc, Σύμβουλος Διατροφής MSc

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Θεραπευτική Γυμναστική και στην Διατροφή σε Ειδικούς Πληθυσμούς

Μετεκπαίδευση σε Προγράμματα Φυσικής Αποκατάστασης και Διατροφής σε Χρόνιες Παθήσεις, Karolinska University, Στοκχόλμη Σουηδίας

Υποψήφια Διδάκτορας Ιατρικής Σχολής Αθηνών

Ασκήσεις για καλύτερη κινητικότητα της Σπονδυλικής Στήλης και αποκατάσταση της ισορροπίας της
Rate it