Αρχική Μουσικοθεραπεία ΤΟ ΓΚΟΝΚ ΩΣ ΜΕΣΟ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΤΟ ΓΚΟΝΚ ΩΣ ΜΕΣΟ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Όπως αναγράφεται στο αρχαίο Ερμητικό Κυμβάλειο, και έχει αποδείξει η κβαντική φυσική, ζούμε μέσα σε ένα σύμπαν  που τα πάντα δονούνται, αυτή είναι η γενεσιουργός αιτία των δομών της ύλης.

 

Η δόνηση παράγει ήχο, έτσι δεν είναι δύσκολο να προβλέψουμε ότι ο αιώνας που διανύουμε που πραγματικά δονείται, θα επικεντρωθεί γύρω από τον «ήχο» σε κάθε τομέα της ζωής μας, είτε αυτός αφορά την επιστημονική πρόοδο είτε την πνευματική ανάπτυξη.

Η  Ηχοθεραπεία και η Μουσικοθεραπεία, βασίζονται στην επιστήμη της Κυματικής, σύμφωνα με την οποία κάθε υγιές όργανο εκπέμπει μια συγκεκριμένη δόνηση και η μεταβολή της σημαίνει την δυσαρμονία και ίσως την εμφάνιση κάποιας ασθένειας.

Πίσω από τη δημιουργία των δομών του ορατού κόσμου κρύβονται οι ηχητικές δονήσεις. Ο Πλωτίνος ταύτιζε τον ήχο με την δημιουργό ενέργεια.

Αυτή η ανάπτυξη της Ηχοθεραπείας στον 21ο αιώνα βρίσκεται πλέον σε πλήρη κινητικότητα.

Καθημερινά ακούμε για τη βαθμιαία μεταστροφή της επιστήμης και της θεραπευτικής προς τις απεριόριστες προοπτικές της χρήσης του ήχου.

Το Γκονγκ αναφέρεται ως ιερό όργανο από τους αρχαίους χρόνους.

Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακριβώς, πότε και σε ποια χώρα τοποθετείται η δημιουργία του πρώτου γκονγκ, αλλά μπορούμε να ακολουθήσουμε τις ιστορικές πηγές του μέχρι και την δεύτερη χιλιετία προ Χριστού.

Ο Jens Zygar (1994) τοποθετεί την στιγμή της δημιουργίας του ακόμα νωρίτερα.

Έχει την άποψη, ότι τα πρώτα μπρούντζινα αντικείμενα που ηχούσαν, δηλ. οι πρόδρομοι του γκονγκ, δημιουργήθηκαν στην αρχή της εποχής του μπρούντζου, περί το 3500 π.χ.

Η άποψη, ότι η Κίνα ήταν η χώρα δημιουργίας των πρώτων γκονγκ, είναι  λανθασμένη, επειδή δεν βρέθηκαν σε ολόκληρη την αρχαία κινέζικη βιβλιογραφία στοιχεία που να υποστηρίζουν την άποψη αυτή.

Οι πρώτες επίσημες πηγές για την χρήση των γκονγκ στο κινέζικο χώρο, εμφανίζονται στις τελετουργίες της αυλής στην αρχή της δυναστείας Tang (618-906 μ. Χ.).

Ορισμένοι εθνομουσικολόγοι υποστηρίζουν ότι το Γκονγκ ταξίδεψε προς τη βορειοδυτική Ινδία με την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Το όργανο που τώρα αποκαλείται Γκονγκ οι αρχαίοι Έλληνες το ονόμαζαν «Ηχείον» και φαίνεται ότι η χρήση του ήταν γνωστή σε περιόδους πολύ πιο πριν από τον πολιτισμό του Αιγαίου, ενώ χρησιμοποιείτο στη λατρεία της Δήμητρας και στα Ελευσίνια Μυστήρια.

Αλλά και στην αρχαία ρωμαϊκή και ελληνική αυτοκρατορία χρησιμοποιήθηκαν τα γκονγκ. Έτσι μας διηγείται ο Γ. Κανακάκης για διάφορους μύθους, όπως π.χ. «Ιστορία του γκονγκ που έσωσε τη ζωή ενός θεού» ή «Το μαντικό γκονγκ της Δωδώνης.»

Από την αρχαιότητα είχε αναγνωριστεί η θεραπευτική δύναμη του Ήχου και η χρήση του ως μέσου προσέγγισης ανώτερων επιπέδων συνείδησης.                      Στο παρελθόν το Γκονγκ χρησιμοποιείτο για να απελευθερώσει από το φόβο του θανάτου, να ενδυναμώσει τη διαίσθηση, και να αποκαταστήσει κυτταρικές βλάβες.                                             

Στις μέρες μας και πιο συγκεκριμένα στο χώρο της θεραπευτικής εργασίας υπάρχουν φημισμένα κέντρα όπως το Ινστιτούτο Fritz Perls ή η Heidelberger Fachhochschule (τομέας μουσικοθεραπείας) που έχουν κινήσει το ενδιαφέρον γύρω από τις δυνατότητες χρησιμοποίησης του  γκονγκ, με διάφορες δημοσιεύσεις και παρουσιάσεις των μεθόδων εργασίας με αυτό το μέσον.

Γνωστοί θεραπευτές όπως ο Γ. Κανακάκης, ο J. Heimrath, ο W. Strobel, η G. Loos, ο T. Timmermann,  ο J. Oehlmann, ο Dr. P. Hess, η I. Frohne-Hagemann ή η K. Schneider έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα μέσω της θεραπευτικής εργασίας τους με τις δημοσιεύσεις τους.

Παράγει το μεγαλύτερο ηχοσυντονισμό – αντήχηση από οποιοδήποτε άλλο μουσικό όργανο και εντάσσεται στο είδος μουσικών οργάνων που ονομάζονται μεταλλικά ιδιόφωνα.

 Δεν παράγει μόνο ήχο αλλά και  αντί-ήχο ή  αντίλαλο.Ο αντίλαλος διαχέεται χωρίς περιορισμό, δονείται χωρίς όρια, δεν είναι γραμμικός ούτε προβλέψιμος.

Τον ήχο του gong κάθε αυτί τον αντιλαμβάνεται διαφορετικά επειδή ο κοχλίας, το εσωτερικό αυτί του καθενός, είναι διαφορετικό και ως εκ τούτου η εμπειρία του ήχου του για τον καθένα είναι διαφορετική.

Ο Dane Rudhyar στο βιβλίο του «Η Μαγεία του Τόνου και της Τέχνης της Μουσικής» αναφέρεται σε αυτόν τον εσωτερικό απόηχο που δημιουργεί το gong ως μια ολιστική εμπειρία που λειτουργεί βαθύτερα από οποιαδήποτε άλλη, θυμίζοντας στον ακροατή τον ήχο της αέναης ροής των δονήσεων του σύμπαντος, τον ήχο της δημιουργίας.

Υπάρχουν πολλά είδη Γκονγκ και πολλοί διαφορετικοί τρόποι εκτέλεσης.

Ο ήχος που παράγει κάθε Γκονγκ έχει διαφορετική επίδραση στο σώμα και το νου.

Κατά τη διάρκεια μίας συνεδρίας Γκονγκ ο ακροατής – αποδέκτης των ήχων, κυριολεκτικά λούζεται μέσα στους ήχους του Γκονγκ.

Η εμπειρία είναι παρόμοια με ένα πολύ βαθύ και μεγάλης διάρκεια μασάζ  ήχου.

Οι συνεδρίες είναι είτε ατομικές είτε ομαδικές και οι συμμετέχοντες συνήθως είναι ξαπλωμένοι. 

Ο ήχος του Γκονγκ ανανεώνει και ξαναδίνει ενέργεια στο νου, το σώμα και το πνεύμα.
Οι ήχοι-δονήσεις του Γκονγκ οδηγούν τον ακροατή σε μια κατάσταση διαλογισμού κατά την οποία ο νους ησυχάζει και τα εγκεφαλικά κύματα  θέτουν σε παύση τη ροή των σκέψεων.

Το σώμα απορροφά τους ήχους που το βοηθούν να θεραπευτεί και απομονώνει τους ήχους που δεν του χρειάζονται.

Ο ακροατής έρχεται στο σημείο μηδέν του νου.

Μέσα σε αυτήν την κατάσταση της σιωπής, όταν σταματάει το gong, ο ακροατής κατακτά την εμπειρία της ενότητας, του Ενός, της απόδρασης από τη σωματική ύπαρξη.

Μέσα από αυτή τη φυσική και πνευματική συνλειτουργία ο άνθρωπος αναζωογονείται ολιστικά και δυναμικά ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο διόδους σε υπερβατικές καταστάσεις διαλογισμού και εσωτερικής αρμονίας.

Μετά από μία συνεδρία Γκονγκ αυτοί που συμμετέχουν συνήθως νιώθουν ηρεμία και χαλάρωση σε συνδυασμό με μια αίσθηση ευεξίας και ελαφρότητας από το βάρος του καθημερινού άγχους και στρες.

Σωματικές ενοχλήσεις και πόνοι συχνά εξαφανίζονται.

Η επίδραση του οργάνου συνεχίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά τη συνεδρία  ενώ το ηχομασάζ με Γκονγκ αποδίδει σε όλα τα επίπεδα: σωματικό, νοητικό, συναισθηματικό και πνευματικό.

Έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι, υπό την επήρεια των ήχων του γκονγκ εκφράζουν περισσότερες ιδέες, έχουν περισσότερη φαντασία και γίνονται πιο αυθόρμητοι και τολμηροί.

 

Η δόνηση είναι νόμος.

Ο ήχος είναι δόνηση.

Η δόνηση είναι κίνηση,

και η κίνηση είναι το καθοριστικό στοιχείο της ζωής στον κόσμο μας.

ΤΟ ΓΚΟΝΚ ΩΣ ΜΕΣΟ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Rate it