Αρχική Γυναικολόγος Συμβουλές για ξεκούραστα πόδια στην εγκυμοσύνη

Συμβουλές για ξεκούραστα πόδια στην εγκυμοσύνη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Ξεκούραστα πόδια κατά την εγκυμοσύνη!

 

Η εγκυμοσύνη είναι μια από τις ωραιότερες περιόδους της ζωής μιας γυναίκας. Ένα από τα πιο συνηθισμένα φαινόμενα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης  είναι και  το πρήξιμο των κάτω άκρων. Πόδια « βαριά» και κουρασμένα, που πονάνε και πρήζονται.

Αυτό συμβαίνει γιατί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης , τα πόδια αναλαμβάνουν να «κουβαλήσουν»  μεγαλύτερο βάρος από το συνηθισμένο.

Για την αντιμετώπιση αυτού του πραγματικά ενοχλητικού προβλήματος,  υπάρχουν στα φαρμακεία προϊόντα με φυσικά φλαβονοειδή, (π.χ. Antistax ), προέρχονται από το εκχύλισμα των φύλλων της κόκκινης αμπέλου (Vitis vinifera) και χορηγούνται χωρίς συνταγή γιατρού. Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει  ότι τα προϊόντα αυτά όχι μόνο ανακουφίζουν τα δυσάρεστα συμπτώματα, αλλά και δυναμώνουν τις φλέβες.

Το αποτέλεσμα αυτών των δράσεων είναι η διατήρηση της καλής φλεβικής κυκλοφορίας, η μείωση της εμφάνισης οιδημάτων (πρησμένα πόδια) και ανακούφιση από τα ενοχλητικά συμπτώματα όπως αίσθημα βάρους και πόνο. Εκπρόσωπος αυτών των προϊόντων στη χώρα μας  είναι το Antistax,  σε δισκία, τζελ και κρέμα massage,  το οποίο μάλιστα είναι και το μοναδικό προϊόν που κυκλοφορεί σε αυτή την κατηγορία, το οποίο έχει  εξεταστεί και εγκριθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων  (ΕΜA – HMPC / Committee on Herbal Medicinal Products) – και υπάρχει Community Monograph που τεκμηριώνει τις παραπάνω δράσεις και το καλό προφίλ ασφάλειας.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συνίσταται το AntistaxCoolinggel για άμεση ανακούφιση από τον πόνο και το πρήξιμο και η AntistaxMassageCream που βοηθά στην βελτίωση της μικροκυκλοφορίας ανακουφίζοντας από τα συνήθη συμπτώματα (πόνος, πρηξιμο κτλ). Η λήψη των δισκίων θα πρέπει να  αποφεύγεται κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης.  

Άλλες  συμπληρωματικές  μέθοδοι για να έχετε ξεκούραστα πόδια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και όχι μόνο είναι:

  • Αποφεύγετε να φοράτε πολύ στενά παπούτσια και ψηλά τακούνια.
  • Φροντίστε κατά τη διάρκεια της ημέρας να σηκώνετε όσο το δυνατόν πιο συχνά τα πόδια ψηλά.
  • Να κάνετε μασάζ στα πόδια σας (με κατεύθυνση από κάτω προς τα πάνω) με ένα εξειδικευμένο προϊόν (όπως το Antistax massage cream)
  • Προσπαθήστε να αποφεύγετε όσο μπορείτε περισσότερο την ορθοστασία.  
  • Φροντίστε όταν είστε ξαπλωμένη να βάζετε ένα μαξιλάρι κάτω από τα πόδια σας ώστε να είναι πιο ψηλά από το υπόλοιπο σώμα. 
  • Να περπατάτε με ίσια μαλακά παπούτσια, εφοδιασμένα με πάτους (πέλματα), τα οποία έχουν κατασκευαστεί για τις ανάγκες της εγκύου (όπως αυτές θα έχουν προκύψει από το σχετικό πελματογράφημα). 
  • Να γυμνάζεστε. Το περπάτημα ή το κολύμπι  βοηθούν στην  ενδυνάμωση των μυών στα πόδια της εγκύου, εξασφαλίζουν καλύτερη στήριξη της σπονδυλικής στήλης, καλύτερη κατανομή του βάρους και κατ’ επέκταση σταθερότερη βάδιση. Επίσης, επιτελείται καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και έτσι μικρότερη κατακράτηση υγρών ή παρουσίαση οιδήματος.
  • Να έχετε σωστή διατροφή. Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, φτωχότερη σε αλάτι, βοηθά στη μη κατακράτηση υγρών, αλλά και στον έλεγχο του σωματικού βάρους το οποίο θα σηκώνουν τα πόδια σας. 

 

Παναγιώτης Χριστόπουλος MD, MSc, PhD, IFEPAG

Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος

Ειδικός Γυναικολόγος Παίδων Εφήβων

Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Συμβουλές για ξεκούραστα πόδια στην εγκυμοσύνη
Rate it