Αρχική Ψυχολόγος Κρίσεις πανικού: πώς να τις διαχειριστείτε

Κρίσεις πανικού: πώς να τις διαχειριστείτε

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Κρίσεις πανικού: πώς να τις διαχειριστείτε

Με τον όρο κρίση πανικού εννοούμε ένα ξαφνικό επεισόδιο συνήθως έντονου και επίμονου φόβου που προκαλεί έντονες και ανησυχητικές σωματικές αλλά και ψυχολογικές αντιδράσεις. Οι αντιδράσεις αυτές προκαλούν τρόμο, υπερβολική ανησυχία, απώλεια ελέγχου, φόβο επερχόμενου θανάτου καθώς και σωματικά συμπτώματα όπως ταχυκαρδίες, αίσθηση πνιγμού, ζαλάδες και ιλίγγους.

Αρκετοί άνθρωποι στη διάρκεια της ζωής τους μπορεί να εμφανίσουν ένα ή δύο επεισόδια κρίσεων πανικού. Αν όμως  ένα άτομο υποφέρει από επαναλαμβανόμενες και αναπάντεχες κρίσεις πανικού , ζώντας το περισσότερο διάστημα με τον επίμονο και διαρκή φόβο μίας επικείμενης κρίσης, τότε υπάρχει πολύ μεγάλο ενδεχόμενο το άτομο πλέον έχει διαταραχή πανικού.

 Οι κρίσεις πανικού χρήζουν θεραπευτικής αντιμετώπιση επειδή μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ποιότητα ζωής των ατόμων οπότε η θεραπευτική τους αντιμετώπιση μπορεί να επιφέρει πολύ ικανοποιητικά  αποτελέσματα.

Παλαιότερες έρευνες έδειξαν ότι ο τρόπος που το άτομο διαχειρίζεται τις κρίσεις πανικού εξαρτάται εν μέρει από την ηλικία του και το επάγγελμα του. Ενώ άνθρωποι που εμφανίζουν υψηλό ποσοστό επιπέδων άγχους έχουν την τάση να αναπτύξουν ευκολότερα κρίσεις πανικού.

       Οι πέντε βασικότεροι τρόποι αντιμετώπισης των κρίσεων πανικού αντιμετωπίζονται με:

  • Γνωστική-Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία
  • Δίκτυα κοινωνικής στήριξης, αποτελεσματικές σχέσεις, θετική πλαισίωση του προβλήματος (υποστηρικτικό οικογενειακό-φιλικό περιβάλλον)
  • Τεχνικές χαλάρωσης-αναπνοών.

 Σημαντικό είναι να τονιστεί πώς υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης και θεραπείας των κρίσεων πανικού με ή χωρίς αγοραφοβία. Η γνωστική-συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία ενδείκνυται για τις κρίσεις πανικού με ή χωρίς αγοραφοβία, τις φοβίες και γενικότερα τις αγχώδεις διαταραχές. Υπόσχεται μετρήσιμα θεραπευτικά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ προσφέρει ανακούφιση από τα συμπτώματα και τις δυσλειτουργικές σκέψεις. Μέσα από τεχνικές στοχευμένες και ασκήσεις ο θεραπευτής σε στενή συνεργασία με το θεραπευόμενο μπορούν να θέσουν από κοινού θεραπευτικούς στόχους και να οργανώσουν το θεραπευτικό πλάνο. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το ενδεχόμενο της υποτροπής και το άτομο μαθαίνει να ελέγχει την κατάσταση.

 

Μυρτώ Καρατάσου

Σύμβουλος ψυχικής υγείας – Συνθετική Συμβουλευτική

Κρίσεις πανικού: πώς να τις διαχειριστείτε
Rate it