Αρχική Δια+τροφή ‘Ενα παχύσαρκο παιδί … ένας παχύσαρκος ενήλικας

‘Ενα παχύσαρκο παιδί … ένας παχύσαρκος ενήλικας

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Οι κύριες αιτίες της παιδικής παχυσαρκίας είναι η διατροφή πλούσια σε λίπη και ζάχαρη καθώς και η ελαττωμένη σωματική δραστηριότητα σε συνδυασμό με τη γενετική προδιάθεση.  Καθώς η παιδική παχυσαρκία, συνδέεται συχνά με χρόνιες παθήσεις, όπως υπερλιπιδαιμίες, υπέρταση, σάκχαρο κ.ά., θα  πρέπει να αντιμετωπίζεται άμεσα και αποτελεσματικά. 

Είναι πολύ βασικό να γνωρίζουμε ότι κατά την παιδική ηλικία αυξάνεται ο αριθμός των λιποκυττάρων (υπερπλαστική παχυσαρκία), ενώ μετά την ενηλικίωση αυξάνεται το μέγεθος αυτών (υπερτροφική παχυσαρκία) και λιγότερο ο αριθμός τους.  Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα παχύσαρκο παιδί σχεδόν να καταδικάζεται να γίνει ένας παχύσαρκος ενήλικας. Οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στην παιδική ηλικία  μπαίνουν τα θεμέλια για την υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών.   Έτσι οφείλουν να έχουν πρώτα οι ίδιοι  σωστές διαιτητικές συνήθειες.  Από την άλλη, το παιδί δεν θα πρέπει να πιέζεται από τους γονείς στη δοκιμή νέων τροφίμων, άλλα να το αφήνουν ελεύθερο να αποφασίσει μόνο του. Επιπλέον, οι γονείς καλό είναι  να παροτρύνουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με κάποιο άθλημα έτσι ώστε να μην  περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή (πολλές μελέτες έχουν συσχετίσει τις πολλές ώρες  τηλεόραση με την παχυσαρκία). Όταν οι γονείς διαπιστώνουν  ότι το παιδί τους παίρνει συνεχώς βάρος και  παράλληλα προτιμά τόσο λιπαρές τροφές  όσο και τροφές  πλούσιες σε ζάχαρη, καλό είναι να απευθύνονται σε κάποιον ειδικό για συμβουλές και οδηγίες.Τέλος, εάν οι γονείς θέλουν πραγματικά τα παιδιά τους να μάθουν να τρώνε σωστά θα πρέπει και αυτοί να τρώνε σωστά!!!

 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ

Μικρή μερίδα σαλάτα σε κάθε γεύμα (και μαγειρεμένα λαχανικά ή χορτόσουπα).
2-4 φρούτα την ημέρα (ωμά ή πολτοποιημένα, ή ως χυμό ή κομπόστα).
2-3 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα (γάλα, τυρί, γιαούρτι).
1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια.
2 φορές την εβδομάδα ψάρι, 4-5/εβδ. αβγά, 1-3 φορές εβδ. κρέας και κοτόπουλο.
Ελαιόλαδο για όλες τις χρήσεις.
Ανάλατους ξηρούς καρπούς για μικρογεύματα

 

Κρήνη Κωνσταντίνου

Σπούδασε Διαιτολόγος – Διατροφολόγος στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών Απόκτηση τίτλου Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής με μεταπτυχιακές σπουδές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων.Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων και του Ελληνικού Ιδρύματος Γαστρεντερολογίας και Διατροφής. Από το 2002 μέχρι και σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτικός σε ιδιωτικά και δημόσια ΙΕΚ υπό την ιδιότητα του εκπαιδευτικού.Έχει κλινική εμπειρία (2005-2006) στα ακόλουθα Νοσηλευτικά ιδρύματα:

Τζάνειο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά στο Διαβητολογικό τμήμα και στο Ιατρείο Παχυσαρκίας.

Σισμανόγλειο Γενικό Νοσοκομείο Αττικής στην Πνευμονολογική κλινική και ΜΕΘ.Γεώργιος

Γεννηματάς Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας & ΜΕΘ Εγκαυμάτων.

Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών, Τμήμα Ενδοκρινολογίας και Μεταβολισμού.

http://www.balancediet.gr

 

‘Ενα παχύσαρκο παιδί … ένας παχύσαρκος ενήλικας
Rate it